| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Flytta ut länkarmarna på BMW E21 för att ändra camber. Bra?
|
870 besök totalt |
|
Flytta ut länkarmarna på bmw E21 för att ändra camber. Bra?
Igår kväll när jag skulle sova fick jag en idé om att flytta ut karossfästena till länkarmarna för att få ändrad camber. Detta innebär ju samtidigt att spårvidden fram ökar, samt det blir en annan belastning på fjäderbenen. (mac-person) Har någon provat detta tidigare? För/nackdelar? Länk till bilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Mvh Johan _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||
|
Räcker det inte med att du ändrar cambervinkeln i tornet?
Jag har fått riktigt fet camber med mina omställda fjädertornslagringar. http://www.garaget.org/?car=61557
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
Jo, det är möjligt. Däremot kan jag ej justera cambern på det sättet med original fjäderben då dom tar i tornet. däremot inbillar jag mig att det finns mer plats i tornen på "utsidan" och därför kan det vara möjligt att flytta ut benen i nederkant istället. Fin bil du har förresten! =) Mvh Johan _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||
|
Ja just det ja, jag har ju byggt om mina fjäderben å det grövsta.
Det är ju därför allt passar. Jag kan bara rekommendera att du bygger om dina du med. Din bil är hemskt fin den också. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
Jo, jag skulle vilja det, men nu har jag precis köpt bilstein sprint för vanliga fjäderbenen så jag tänkte nöta lite på dem först. Bilen känns i dagsläget mycket stabil både fram och bak. Har dock inte hunnit testa den på bana än. Det jag saknar är bättre känslighet kring 0-läget, alltså när man kör rakt fram. Man måste vrida en del på ratten innan bilen reagerar. Förutom en annan styrväxel, vad jag jag ändra på för att förbättra denna punkt? _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Flytta ut länkarmarna på BMW E21 för att ändra camber. Bra?
|
870 besök totalt |