| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsvätska skurit sig??
|
1764 besök totalt |
|
Bromsvätska skurit sig??
Skulle byta bromsvätska och lufta. Öppnade locket och blev lite lätt chockat över hur det så ut där nere. Verkar som om vätskan skurit sig och koagulerat. Har inte märkt något problem med bromsarna. Vätskan byttes i augusti förra året. Någon som sett liknande tidigare??
_________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||
|
Jag hade samma "problem" på min bil. Fast jag märkte ju inte att det var ett problem förens jag skulle byta bromsvätska. Det var för ca tre år sedan då jag skulle göra en bromsservice på en nu 20 år gammal Golf.
Jag hade då också "två olika" vätskor i behållaren. Märkligt tyckte jag då eftersom jag inte tyckte att bromsarna var märkvärt dåliga. Efter bytet tog dom ju jättebra och nästan direkt. Tänkte inte mer på hur det blivit så då jag antog att bromsvätskan antagligen haft ganska många år på nacken då en gammal tant haft bilen innan mej och serviceboken slutade vid -98, typ. Men om du bytte för snart ett år sedan vette katten vad som hänt. Kanske gått vart någon gång, men det är bara min nybörjargissning.
_________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||
|
Re:
Ja det kan man få. Kommer inte ihåg om det såg ut sådär riktigt, hade nog inte gått så långt men hade klumpar i min. _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bromsvätska skurit sig??
|
1764 besök totalt |