Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Foto och filmning - var och hur???
<<   1, 2
6094 besök totalt
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Några tipps kanske man kan komma med.
Jag gillar och ta bilder i utgången på Wipperman, gärna då med mycket fart och lite längre slutare. tex:

Många går långt upp på curben här så det blir alltid lite action. Du parkerar i Brünnchen och går en bit längs
banan så kommer du hit, går du ännu lite längre så kommer du upp mot Höhe 8 som även det är ett riktigt bra foto ställe i mina ögon.

Testade även att fota lite runt Lilla karusellen när jag var där tidigare i år:

Blev bra lång och gå dock, men vad gör man inte för lite kul bilder.
Finns en liten väg nästan vid macken där man kan parkera och gå upp.

Har tagit nästan alla mina bilder med ett Canon 70-200, i vissa fall skulle jag gärna ha ett 300 på ns.
Men 200 räcker absolut i normal fallen, gäller bara våga gå lite längre fram.

NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Superbra Tobbe med lite tips, läcker bild på Porschen som attackerar curbsen.

Finns det någon glugg i nätet i utgången av Adenauer Forst?

Lidköping
Här sen Apr 2004

Fick aldrig riktigt tiden och ta mig dit tyvärr, men det finns öppningar var 100:e? meter i det nya staketet.
Många av dom grindar som sitter i detta stog öppna och då var inte jag sen att traska in för att komma ända
ner till räcket, tänker man lite på var man står så verkade det helt ok att gå innan för.

Annars finns det lite titthål i själva nätet på många ställen, tycker dock det var svårt att få till bra bilder där.

NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Kollat på lite incar-filmer från årets VLN och sist jag var där satt det inte så pass höga staket som det gör numera verkar det som, men så länge det finns gluggar i det så får man försöka se snäll ut så går det säkert bra. Är det öppet för publiken inne i depåområdet osv innan start? Ngn som vet?

Lidköping
Här sen Apr 2004

Kan kosta några euro, men öppet är det allt! thumbs up

Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Jag gick från Breidscheid till T13 när jag var nere i mitten av Maj. Hittade ett par guldkorn bland alla staket. Vid Aremberg (högern precis efter Schwedenkreuz som leder ner till Fuchsröhre) var ett riktigt kanonställe där många av mina bilder kom ifrån då jag var där. Tog ett jävla tag o gå dit dock eftersom jag gick från fel håll.. Det trixiga med ringen är att när man väl hittar ett bra ställe kan ljuset ligga helt fel så bilderna blir skräp iaf.

Loaded @ Aremberg:

En 2eleven från Miss-Hit-Miss:

/MVH Martin

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Inga dåliga bilder heller Tobias!

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Martin, gick du hela vägen T13-Aremberg? Jag som tyckte jag gick långt..
Går det gå ut med banan hela vägen? Gillar ljuset i loaded bilden.

Erik, Tack så jätte mycket. Alltid kul och höra sånt!

Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Tobias, japp jag gick från Breidscheid mot banan hela vägen till Nürburg kan man säga. För den mesta av tiden längs med banan men när jag kom till Adenauer Forst så hade jag "hamnat" på fel sida så istället för fin publikstig så var det en stor brant med fällda träd. Då vart det lite knixigt att ta sig vidare men efter mycket om och men kunde jag gå vidare mot Fuchsröhre och upp till Aremberg sen vidare därifrån förbi Schwedenkreuz hela vägen till T13.

Fötterna var inte så vackra sen..

/MVH Martin

(Fick äntligen fota en Carrera GT vid T13, yay!)

Rickard no1
Skärgården
Här sen Apr 2007

Re:

Made skrev:
Tobias, japp jag gick från Breidscheid mot banan hela vägen till Nürburg kan man säga. För den mesta av tiden längs med banan men när jag kom till Adenauer Forst så hade jag "hamnat" på fel sida så istället för fin publikstig så var det en stor brant med fällda träd. Då vart det lite knixigt att ta sig vidare men efter mycket om och men kunde jag gå vidare mot Fuchsröhre och upp till Aremberg sen vidare därifrån förbi Schwedenkreuz hela vägen till T13.

Fötterna var inte så vackra sen..

/MVH Martin

(Fick äntligen fota en Carrera GT vid T13, yay!)

om jag inte missminner mig så har du en snyggare Blå Porsche på minneskortet från en helg maj

Hälsn Rickard

Svensk 968CS
Citera
Nürburgring
Foto och filmning - var och hur???
<<   1, 2
6094 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande