| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
elsystem - nån som kan syna?
|
1244 besök totalt |
|
Har gjort ett eget lite mer strukturerat schema över hur jag ska göra med mitt elsystem till motorstyrningen samt mätare! Någon som är haj och kan syna det i sömmarna och ge feedback? jag har verkligen tummen i röven när det gäller el! ecun är ett nira i3+ tacksam för lite hjälp
om någon vill ändra så finns filen här: http://www.savefile.com/files/163123 _________________ Daniel Sundström |
||
|
Har egentligen inte tänkt så mkt alls när jag grejade i ordning elsystemet första gången, därav jag vill göra om det. Anledningen till att det blev en switch där är att jag har en egen panel med bara autometermätare, men det kanske är bättre att koppla på tändnignen där med? genom ett relä? vilka komponenter kan man koppla ihop? lambdamätare + instrumentpanel?
_________________ Daniel Sundström |
||
|
Jag brukar köra något typ av huvudrelä från tändlås som kan styra ström till t.ex mätare och annat som ska fungera på tändström.
jag själv separerade spridar- och tänd-matning. en grej som jag funderade på att fixa till min bil var att dra en tunn kabel från varje stift på relät och koppla in lysdioder så man ser om man har ström på 30 spänning över 85/86 och ström på 87an.. skulle underlätta felsökning en del. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
|
Re:
Nackdelen med att ha separat spridar/tändning är ju att om nån säkring/relä går så kan du riskera att fylla förbr. rummet med bensin ex.v ja det skulle underlätta ganska mkt, men det går ju ganska lätt att komma åt med en testpenna också :P[/b] _________________ Daniel Sundström |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1244 besök totalt |