Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Fiat Punto GT TURBO -96
1410 besök totalt
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188


Trådstartare
S: Fiat Punto GT TURBO -96

En grön (mkt ovanligt!) Punto GT -96 säljes. En riktig sleeper.

Mycket fint skick, går perfekt. Sv-såld med 12000 mil på mätaren, alla papper på bilen finns kvar.

Elhissar, elspeglar, ABS, bra cd-spelare, dubbla airbags, larm. Eftersom det är en 96:a så har den "snygga" inredningen med Fiat Coupé-ratt. Original alu-fälgar med fräscha däck, finns även fräscha Nokia Hakkapelitta på plåt.

Trimchip, större avgas, och pysventil gör att effekten ökat från original 133 hk till ca. 160 hk.

Nya stötdämpare och 35 mm sänkfjädrar. Främre bärarmsbussningar bytta till hårdare dito. Nya belägg runt om. Samtliga skivor byttes för ca 1000 mil sen.

Liten vinge på bakluckan, samt vita sidoblinkers.

Tectylbehandlad för att slippa rost. Kamremmen bytt för ca. 1500 mil sen. Oljan bytt för ca 400 mil sen, Castrol Edge 10w-60w. Jag har sammanlagt bytt olja 3 gånger på de 2000 milen jag kört bilen.

Nybes utan anmärkning, samt precis skattad.

Detta låter väl bra? Givetvis har också bilen några nackdelar:

- Växellådan viner lite på 4:an och 5:ans växel. Detta är vanligt på denna modell. Funktionen är det inget fel på (lådan skrapar inte), men det är en skönhetsfläck.

- Bagageluckan har lite rost på sig. Det har bubblat sig under låskolven.

- Bakre stötfångaren har fått sig en liten kyss och det har blivit ett märke i lacken. Undertill har lite plast spruckit men det är ingenting som syns eller påverkar funktionen.

Rent funktionsmässigt funkar bilen perfekt. Motorn drar friskt och det ryker ingenting, vilket är en indikation på att turbon är bra.

Jag skulle kunna fixa rosten själv och ta mer betalt för bilen, men med en andra Punto i min ägo samt dåligt med tid och motivation så säljer jag den som den är.

Går bra både på bana såväl som bruksbil. Ingen bil som strular eller ställer till problem, bes. med allt trim monterat.

Vid snabb och smidig affär kan jag släppa den för 25 000 kr.

Frågor? Ställ dem i tråden, eller skicka PM eller mail, patric.briby@gmail.com

Ni är också välkommna att ringa mig på 073 -65 68 389, men helst efter kl 17.




_________________
Patric Briby

Civic-Type R
Citera
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188


Trådstartare
Upp!

_________________
Patric Briby

Civic-Type R
Citera
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188


Trådstartare
Upp igen... ny bild:


_________________
Patric Briby

Civic-Type R
Citera
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188


Trådstartare
Såld!!

_________________
Patric Briby

Civic-Type R
Citera
SÄLJES
S: Fiat Punto GT TURBO -96
1410 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande