Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda / Acura Integra -91 (Trailerqeen)...
<<   1, 2, 3
9337 besök totalt
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
efter endel vankande fram o tillbaka om vad man ska köra för belägg
haft endel duskutioner med per på pean sweden för någora månaders sedan
och en del sökande såbestälde jag idag ett uppsät XP10 or till legend oken.

körde ds3000 innan och var mycket nöjd med bromsverkan och hur bromsarna betede sig.
dock döda dessa skivor men ingen tendens alls till att slå sig.

körde nu ett uppsät ds2500 som för mig var bålig pedal kännsla
känsla av att beläggen mattas under inbromsningen och verkligen
inget som känndes tryggt när man närma sig bromspunkten.
även slagit ett uppsät skivor som jag itne alls haft probem med vid ds3000 använingen..

har nu köpt XP10or just för att dessa är likhet med ds3000 men snällare mot skivan.
kör välsigt väldigt lite gata så att dom tar dåligt när dom e kalla kvittar.

hoppas nu på bättre bromsverkan o slut på slagna skivor (Y)

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
liten uppdatering...

kört knutan i helgen och för första gången genomtierna
har jag nu äntligen genofört en körning utan bekymer.
om man bortser från ett mindre venvhusvent missöde.
slängde på en lite burk så var de löst

varvtider enligt någon som klockat och liten film
säger runt 1.15 tider.. vissa var bätre vissa sämre men där omkring...

bromsarna:
Carbotech XP10 känns i skrivande stund som
de jag letat efter helatiden. riktigt direkt bett
men ändå kontrulerbart. inga slagna skivor ännu iallfall

chassi:
KW är helt okej och känner att dom arbetar bra men
känns ortoligt mjuka och får bilen o kränga mer än
vad som känns bra. ska prova höja bilen lite men blir
förmodligen hårdare fjädrar till vintern..

låda / motor:
motorn går kanon inga felkoder.
bra karaktär och de känns rätt.
lådan däremot är ingen hitt kass cynk på 3an
för 3 gången på 4 år... suck.
nu blir det att konvertera till hydral koppling
så inga vajrar kan flexa och slipa konverter kitet
på lådan som även de kan flexa när de blir varmt...

däcken:
Toyo 888 = p**s
har velat skafa mig en egen uppfatning om däcket men
kan inget annat säga än att de är sämre än jag kunde föreställa mig.
10-15min sen e de kört.
blir sladrigt o tapar grepp. de värsta var att man låste upp vid inbroms
och att däcket inte betede sig likadant varv efter varv.
biligt är inte bra så enkelt är de.....

några bilder från knutan:


_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 514



Körde du in däcken nåt innan Linus?
Vad körde du med för lufttryck?

Jag tycker Toyo888 är jävligt mycke bang for the buck!

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
kört in dom så långt att jag körde sturup där dom klara sig okej.
inte lika mycket påfrästing på däcken där känns de som...

däck tryck 1.8

hoppas verkligen jag jort något fel för så förtvivlat dåliga
kan dom inte vara...
de som störde mig mäst var att dom inte var likadana varv
efter vav när dom väll blivit uppvärmda i stumen.

vissa varv kasa dom mer än andra och vissa beta riktigt bra vid inbroms
så svårt o planera sin körning.

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 514



1.8 låter lite väl lågt, jag kör med minst 2.0 varmtryck. 888 ska ha lite mer tryck än de flesta andra r-däck, finns nån sida med tryck för olika bilar.

Det enda jag märkt av att däcken börjar tappa grepp och bli "kasiga" när kört många varv och dom börjar överhetta, då är det bara att kyla ett tag, sen påt igen.

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374



Hittade ett intressant inlägg från Toyo UK som diskuterar tryck i R888 här: http://www.lotustalk.com/forums/f100/r888-pressures-toyo-54102/#post96 . . . .

(Jag är också nybörjare med 888orna)
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
då ska jag prova höja trycket något.
men verhettade böe dom elt klart o alldeses för fort.

men håller tummarna de hjälper

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
RobbanT
Malmö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 42



Jepp, nästa uppsättning däck blir till att testa nåt annat. Har samma problem och det var likadant för året.

_________________
Robin TOpelius

www.sodervidinge.se
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Tycker dina guldfälgar är riktigt läckra! thumbs up

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jag känner igen dina erfarenheter av både R888 och DS2500. Jag tycker att DS2500 beläggen har allt för dåligt nyp men de verkar ju iaf vara jämna oavsett värme. Men det lär bli något annat nästa gång. Funderar lite på OMP's värsta (571 eller vad de heter) de är faktiskt riktigt grymma.

Gällande R888 orna hade jag samma problem som du beskriver till en början, däcken gick väldigt varma efter 10min körning och blev ojämna i fästet. Jag tycker att dessa symptom blir riktigt tydliga när jag körde med för lite tryck. Jag klev upp en aning i tryck och tycker att det blev bättre sen verkar det ju vara en jäkligt fin balansgång mellan för högt tryck = ojämt slitage och för lågt. Sen ska jag ju säga att första gången jag körde med R888'orna sög de verkligen pga för låg camber. Enligt spec ska de ha mellan 2,5 och 3,5 i negativcamber. Jag maxar ut min nu och har -2,1 och det känns som det är för lite kring -3 skulle jag tro är optimalt.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
ska testa höja upp trycket till 2.0 o se om de känns bättre.
camber liger jag på runt 3.3-4 bak och 2.3-2.4 fram ca.

kollar man däcken så sliter dom gämt o fint iallfall.
har dock slarvat med hjälinstälning så kör förmodligenen
hel del toe in bak desutom, kanske kan vara en bov till i
dramat som hetar upp däcken mer än nödvändigt...

aldrig hört något om OMP beläggen vad ligger dom i för pris ?

/Linus

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

LinusE skrev:
ska testa höja upp trycket till 2.0 o se om de känns bättre.
camber liger jag på runt 3.3-4 bak och 2.3-2.4 fram ca.

kollar man däcken så sliter dom gämt o fint iallfall.
har dock slarvat med hjälinstälning så kör förmodligenen
hel del toe in bak desutom, kanske kan vara en bov till i
dramat som hetar upp däcken mer än nödvändigt...

aldrig hört något om OMP beläggen vad ligger dom i för pris ?

/Linus


Vet inte riktigt vad OMP beläggen ligger i till din bil (om det ens finns) men till sök på OMP's hemsida för ett art nr. Du kan sedan söka på det på Dalhems hemsida under leverantörsnummer ta bara bort "/" i OMP nummret. thumbs up Till Clion ligger de iaf riktigt bra i pris, 1240kr fram och 690kr bak. Beläggen heter 971C lite mer info:

http://www.ompracing.it/prodotti.html?categorycode=GPASTIGLIE&chan . . . .

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
lite uppdatering.

mer eller mindre inte gjort ett skit
kört lite gata . skulle egentlgien till gelleråsen i helgen
men då de är så stor risk för regn känns de inte motiverat o köra
120mil TOR bara för att ev stå o glo på regn..

kommer köra sturup på rejsa träffen och en körning med HPC i september...

2009 blir de tävling som gäller med södervidinge.se
och kommer bli lite mer avanserat bygge på denna kaross under tiden....
RWD e kul

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda / Acura Integra -91 (Trailerqeen)...
<<   1, 2, 3
9337 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande