Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 20737 besök totalt |
Re:
![]() _________________ Jörgen Blennow 0708-145580 |
||||
Re:
Fina siffror... Blir tufft för dom andra att hänga med dig i år Christer! ![]() _________________ Lars Bodin Wankelfantast Bygger guldfärgade motorer... Testar och renoverar dina spridare! |
||||
det blev några till 279,2 hk vid 8250 rpm och 242 nm vid 7750 rpm
hoppas kunna hålla kongkurenterna bakom mig, men dom har väl också fixat lite i vinter.... wankel seven snabbare än i går långsammare än imorgon _________________ christer adell |
||||
Man får väl gratikulera till resultatet. Sen gäller det att handskas med de alla, samtidigt. Hehe!!!!
![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() Men desto roligare när man kör ifrån dig ![]() |
||||
Räcker inte effekten nu, då bygger jag en PP-motor istället och hyr dig och din bil som provbänk! Vad tror du om det Christer? ;-)
_________________ Lars Bodin Wankelfantast Bygger guldfärgade motorer... Testar och renoverar dina spridare! |
||||
Re:
låter mycket trevligt ![]() beträffande vikten så verkar det som att man glömmer allt nytt man sätter dit, så även om jag lättat har bilen blivit tyngre 660kg ![]() wankel seven _________________ christer adell |
||||
Re:
Aahhh, det lät bra ![]() Har du hunnit att provköra bilen/motorn någonting ? |
||||
Re:
Det räcker till Mittsverige, har inte skaffat några extra fälgar än. |
||||
Vi får gratta till tiden på gelleråsen trots branden, 1.10,68 är inte illa med gatdäck
![]() |
||||
Bridegeportad 13B (är det väl). Blir 235 hk beräknad effekt i Roadsport. Volymx1,8x100 (för axiella portar). Periferiportad blir 329 hk.
Sen kan man få lite övriga tillägg för vingar och sånt förstås. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 20737 besök totalt |