Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Berlina 1750 TwinSpark - 1972
2586 besök totalt
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
S: Berlina 1750 TwinSpark - 1972

Kul med 70-tals räser? Javisst!
Ännu roligare när 70-tals räsern är jämnsnabb med moderna GTI-bilar rakt fram? Japp!
Extra, extra roligt när 70-tals räsern kör ifrån GTI-bilarna när det svänger? Mmmmm...

Recept:

-TS-motor (150+kusar till 977 kg bil.)
-2000 bakaxel (diffbroms)
-Gula Koni
-Specialgjorda fjädrar (Beställda via Öhlins. Mycket hårda.)
-Stålomspunna bromsslangar
-Wilwood bromsregulatorer
-Ferodo DS 3000-belägg
-Alfaholics Borrade skivor fram
-Whiteline ställbar kränghämmare med uniball-drop links
-Droop Stops (fullt ställbara)
-Sparco tvättbart luftfilter
-Sinterlamell
-Momo Prototipo ratt
-Momo Corse stolar
-Extractorrör med 2,5-tums avgassystem
-Superflex bussningar
-Ställbar övre länkarm för justering av Camber
-Toyo R888-däck
-SAAB 15-tums stålfälgar (väldigt lika originalfälgarna)
-Skrapad och målad under
-Nyrenoverad växellåda
-Nya rullbälten
-Nya backspeglar
-Schysst cornerweight (Skiljer bara 12 kg fram med 80 kg förare i bilen.) = Suveräna bromsar

För övrigt så är alla komponenter i chassiet, utom bakaxeln, bytta mot nya eller renoverade till nyskick.

Det är bara motorn som inte är renoverad, men den går så bra att det inte finns anledning att riva isär den. Den har fått ny olja var 500:de mil och mår fortfarande utmärkt.

Karossen är 99,9% rostfri. Alla dörrar är i 100% nyskick.

Bilen är ytterst välbalanserad med dragning åt understyrning, men små fina ställ kan provoceras fram för den som föredrar bredsladd. Mycket lättkörd och relativt snabb.
Kan bli ännu snabbare med lite mer negativ camber fram och en hårdare diffbroms.
Har gått 1.13.94 på Knutstorp, samt kört ifrån alla i Falstero Classic Sprint Race.

Säljes endast till någon som förstår sig på klassiska Alfor.
Passande huvudbåge skickas med, om så önskas.

Varför till salu? Liite sugen på en Seven faktiskt, men det kan gå över, så det gäller att passa på.

Pris 85.000:-

Peter Mårup 0733-980311










_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
Upp!

Nytt pris: 84999:-

EDIT: Bilen är regbesiktigad med TS-motor, utan baksäte och med 195/60 - 14.

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
Upp.

Vettiga bud är också välkomna.

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
SÄLJES
S: Berlina 1750 TwinSpark - 1972
2586 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande