Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 1974 | 1, 2 >> 11256 besök totalt |
Projektet är påbörjat och puuh vad det såg ut med tanken borta.
Nya plåtar beställdes omgående. > Batterihylla Batterilåda Rutram Framvagnsinfästning Batterilåda Arbetet framskrider med borttagning av underredsmassa, gammal färg och ytrost. Sedan måste plåtarna i framvagnen bytas och sedan byter jag golvplåtarna på bägge sidor. Blästring av karossen är beställd hos BLS i spånga Stockholm blir lite senare i vår. Grundlack och slutlack har inget datum då saker få ta sin tid och bli på rätt nivå istället. _________________ Tomas Eriksson |
||
Stuket blir turbobreddat alt RSR breddning med full cupbur,9 o 11 tums svarta fuchsfälgar med 225/50-15 samt 285-40-15 även 8 o 9 tums blanksvarta 16 tums fuchs med r-däck,
Kolfiberluckor/vinge,skärmar fram, tak i kolfiber även kofångare fram och bak blir i kolfiber Dörrar i Glas/kolfiber. Lexanrutor överallt utom i framrutan, det blir skjutluckor i dörrutorna. Lack blir svart med klarlack samt bara klarlack på kolfiberytorna. Två momoskalstolar i Beige elmoskinn/alcantara RS-dörrsidor i kolfiber innertak i beige alcantara. Momo Prototipo Ratt. 2.7 liters motor med RS spec, headers och ph9 ljuddämpare.odyssey batteri av viktskäl. Fjädring är inte definierat ännu men det blir nog coilovers bak och fram med RSR armar/fjäderben fram. Slutviktmålet är satt till under 1000kg väger idag 1070kg så det kan nog gå vägen. Det var väl hela planen i grova drag _________________ Tomas Eriksson |
||
Valkommen i rostiga-rejsiga-elvors-klubb, Phuffenhausen. Om inte jag redan
tagit Gevalia som namn kanns det som om det aven passat ditt projekt! Later seriost och allt ska vara klart till juni? Vad har du for tidsplan? Det blir oerhort spannade att folja oavsett, jag ruvar ocksa pa RSR-planer, sa os pa med bilder. Ha det skont i snon... /Flat-Six i Thailand! _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||
HEJ!!
det blir en bil i helt min smak!!!!! rsr är så läcker hadde planer på att bredda min också men det blev carrera bredd på min 72.a vikten lär nog inte bli några problem då min är innvägd på 907kg i vangsboken och då var det plåtdörrar på. john _________________ JOHN WESTERLUND JOHN WESTERLUND |
||
Det fortsätter med färgborttagning invändigt i hjulhusen och inuti coupen använde ett färgborttagningsmedel med blandat resultat.På en del ställen reste sig färgen och gick att borsta av medans på andra ställen var det verkningslöst.
Funkade bra här I Hjulhuset höger fram I Coupen Baksätet Höger innerskärm Coupe Det tar sig sakta framåt men det är mycket gammal färg som sitter med god vidhäftning _________________ Tomas Eriksson |
||
Arbetet fortsätter efter en stunds paus i verksamheten pga arbetsbelastning + familj.
Nya plåtar till fronten har anlänt och fler är på väg in från staterna. Blästringen sköts på till hösten pga av de rostangrepp som kräver åtgärd innan blästring. Motorn+ vxl-låda plockas ur under kommande veckor för att motorrummet skall kunna rengöras/slipas plåtrent. Hela bilen kommer att göras plåtren för att en gång för alla eliminera rosten i karossen. Det var det hela för stunden bilder kommer strax. _________________ Tomas eriksson |
||
Härligt! Såna här läbbiga projekt brukar bli de bästa i slutändan
Jag vet vad du går igenom... riktigt negerjobb. |
||
Trevligt att du renoverar en 911.
Nu vet jag inte hur bilen ser ut i övrigt men du har inte funderat på att blästra de värsta partierna på karossen? Man kan hitta mycket skräp bakom färgen efter en blästringsomgång och det kanske är lika bra att du hittar det nu än senare när du plockat ihop bilen _________________ MVH Anders Johansson |
||
Det har han redan gjort:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=30133&highlight= Ser väl ut som ett durkslag numera... _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Jag tänkte mer på trådskaparen _________________ MVH Anders Johansson |
||
Appropå blästring, du har inte funderat på syrabad istället? Såg ju riktigt bra ut i Saab LeMans tråden >Här<. Fördelen är att allt blir rent, även där du inte kommer åt med blästern.
_________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Hej ett tag har gått och projektet fortskrider fortfarande framåt med mycket tid bakom svetsen.
Nya kofångare dök upp igår via bussgods från Dalarna. Satt som en fläskläpp på bilen så nu behövs tillverkning av fästen. _________________ Tomas Eriksson |
||
ojoj...du kommer att bli kungen av plåtlagning när du är klar! Men det är klart värt att rädda dom gamla 911:or.
Jag tycks känna igen kofångarna...köpte du dem från Mattias i Insjön? Lycka till med projektet! _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Hej Gott folk.
Inpassning av front och bakspoiler pågår och en vinge av modell Carrera är beställd och på väg. Kommer ge mig på och plasta om till 53 tums IROC bredd på vingen för att sedan gjuta av eländet i kolfiber. Mycket jobb med plastdelarna till projektet men det spar ju så mycket vikt i slutändan. Framför mig ligger en tung period av in/utvändig finish i form av etsgrund, spackling, slipning,slipning och slipning. _________________ Tomas Eriksson |
||
Här kommer lite bilder från bygget har slipat och galvat en del av inredningen.
Höger framskärm har fått nya plåtar och galvats. Vingen hämtas imorgon på bussgods i Farsta...och består av glasfiber med orginalgummi(Tungt gummi) Det går sakta men säkert framåt och viktjakten tar nästa steg mot huv och framskärmar. mvh Tomas _________________ Tomas Eriksson |
||
Vingen hämtades ut från bussgods i farsta och jag åkte ner till garaget på lunchen för att lämna av den och provmontera.Så här såg det ut.
Nu skall gummit av och inotanblock monteras/limmas på vingen för att bredda förstora vingen till 53" IROC utseende för att sedan gjuta av den. /Tomas _________________ Tomas Eriksson |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 1974 | 1, 2 >> 11256 besök totalt |