Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1669 besök totalt |
Z4M Coupe V8 vs 997RSR
Från 21 juni i år. Skapliga omkörningar....bl a på vägen ner till Fuchsröhre... http://www.dpccars.com/car-videos-08 |
||||||
Re:
En liten korrigering bara - Bilen som jagas är väl en 997 GT3 "MR" eller något sådant? Edit: 996 GT3 MR såklart - tack Christian ![]() Det här är en RSR, samma variant som dyker upp i filmen efter 28 sek och sedan drar iväg: ![]() ![]() _________________ -- |
||||||
|
||||||
ordnung muss sein, det är ingen 997 alls utan en 996 MR, Mantheys vinnarbil från 24h 2006. Numera körd i VLN av Armin Hahne och Christian Haarmann. Då Hahne hittar runt Nordschleife minst lika bra som Bäder undrar jag om det inte är Haarmann som kör...?
2 detaljer: Marc Lieb i Manthey-Porschen krokar ihop med Jürgen Alzen i Steilstrecke (Lieb står i räcket till vänster och Alzen linkar runt utsidan av Karusellen). Ser det inte ut som att Bäder touchar Porschen lätt i baken i ingången till Brünnchen? Kanonvideo för övrigt! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Den går tydligen att ladda hem på motorsportvideo.tv men min tyska är mindre bra så jag har inte fått ordning på det än (man måste regga sig på deras shop sida osv). Den finns i bättre upplösning där också (streamad).
/MVH _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
Re:
Jopp. Och först tyckte jag att BMW:n fegade något löjligt mycket (förutom knepiga spåret alltså) men sedan är det ju en gulflagg på höger sida i Brünnchen. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Ja men va fläen, nån gång MÅSTE det ju börja färga av sig liksom... ![]() ![]()
...men menar väl Porschen fegade? ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re:
Njaeee... På filmen är väl bilen framför kameran en BMW? Eller är det en efterföljande bils film som klippts in till framförvarande bils förare? OT: Är du på plats 19-25/7? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Ööööh, videon är ju filmad från Bäder/Hagemeyers Z4 och bilen framför är 996:an. Porschen bromsar in inför Brünnchen pga gulflaggen och BMW:n touchar Porschens bakdel. OT: Möjligt att jag är kvar till 21-22 faktiskt, tar i alla fall med din "present" för säkerhets skull! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re:
Ahhh...nu känner man sig lite dum. ![]() Jag tyckte att det såg ut som en Z4, men det är visst en Porsche... ![]() ![]() Gott! ![]() Jag ber de kyla ölen. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1669 besök totalt |