Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (7435 totalt) |
"PHP has encountered an Access Violation at 0132DAE1&
Får det felmeddelandet rätt frekvent när jag försöker gå in i en tråd. Kan NADA om PHP så var kan vara knas? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Troligtvis har det med databasen till forumet och göra, forumet är baserat på PHP kod.
Gissar på att det har en stark koppling till mitt inlägg i denna tråden https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=17441&start=672 _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Precis, stark koppling är ordet. Slant insamling borde styras upp. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Felet uppkommer även här, och en ny fin server hårdvara vore ju inte dumt kan tänkas. Misstänker att sitens antal besök ökar exponentiellt.
![]() |
||
Jag får upp blank sida säkert 75% av gångerna jag försöker mig på något i forumet...
![]() |
||
Jag får upp blank sida säkert 75% av gångerna jag försöker mig på något i forumet...
![]() |
||
Re:
Inte alls omöjligt kanske, server i varm lägenhet. Temepn har ju varit rätt hög inhom hus på sistone! Magnus kanske behvöer en portabel AC?! ![]() |
||
om någon har en blekaste aning om varför just detta felmeddelande dyker upp så är jag extrent tacksam!
Jag ser i loggarna att det hela går helt felfritt ett tag men sen kan det här felet plötsligt dyka upp. Då försvinner det normalt inte förrän man startar om webservertjänsten. Jag har därför blivit tvungen att schemalägga omstart av webservertjänsten vilket nu sker en hel bunt ggr varje dag, faktiskt just nu en gång i timmen ![]() ![]() Hårdvaran är med marginal kraftig nog att köra rejsa. Men en av de fyra minnena till burken är just nu returnerad för att den var trasig. Så just nu är det 2x2Gb istället för 4x2Gb. Men felmeddelandet från PHP kom både med alla minnena imonterade eller bara två. om någon har gott om kunskap om php på Windows/IIS så tas hjälp tacksamt emot ![]() _________________ ![]() |
||
Jag skulle nog börja med att misstänka de övriga minnena eller nåt annat hårdvarufel. Nu innebär det ju mer nertid men att låta memtest86 köra igenom sitt test på datorn vore nog inte tokigt.
Googlade sen lite på felet och det verkar ju kunna vara lite vad som helst. Du kan ju undersöka så du enbart har en version av PHP i datorn, dvs gå igenom och plocka borta övriga DLL:er som har med PHP att göra om det det finns fler versioner. |
||
Värt att lägga lite energi på att försöka lösa detta, att starta om tjänster via schema 1 gång i timmen låter inte helt friskt. Utan minsta gnäll så måste jag säga att sista tiden har det varit väldigt frekvent med problem här.
Första sidan är ofta framme men fördjupningar slutar ofta i en blank sida eller något felmezz från forumet (phpbbkod) Hur ser belastningen ut på servern? Borde ju var rätt bra press på databasen till forumet, själv står jag säkert för ett par procent så mkt som jag klickar om kring här, rejsa har ju mer eller mindre gjort en addicted därav att jag reagear när det inte funkar ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Kör man memtest86 utan att fel hittas kan det ju även vara en idé att låta Prime95 tuffa på några timmar (på var kärna) för att utesluta hårdvarufel. Om man sätter ner dess prioritet till lägsta bör det inte störa webbservandet alltför mycket, iaf inte om man kör det när det är låg belastning i övrigt.
|
||
Har kört minnestester för några veckor sen för att lista ut om det verkligen var fel på minnet (vilket det var) och vilken/vilka minnesstickor det varf fel på. En pinne var paj. Observera att det är ECC/FB-minnen så de beter sig inte som vanliga minnen när de pajar. Jag väntar på att få tebax ett nytt utbytesminne...
------------------------- Jag har lagt en del energi på att testa PHP-installtionen som är en bare bone minimialistinstallation sen tidens begynnelse (dvs same same i grunden sen första driftstarten för rejsa för flera år sen, bara uppdaterade versioner av php). Det är bara de nödvändigaste filerna, alla i ett eget bibliotek. En grej är inställningar i php.ini, det är inte alltid helt uppenbart med allt där. Men de stora problemen är helt klart versionsberoende, dvs det är olika problemyttringar beroende på vilken version av PHP som jag kör med ![]() ![]() ![]() ------------------------ Att starta om servicen per automatik är galet fel, som att täta ett läckande soppasystem i bilen med tuggummi.... ![]() ----------------------- Sen har vi ju phpBB 3. Måste kika om det är realistiskt att flytta till den osså.... ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Re:
![]() Tacka vet jag bult och mutter, så man kan se och ta på sakerna ![]() |
||
Nu har jag fått tebax ett nytt minne istället för det trasiga så nu är vi tebax till 4x2Gb igen i burken
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Inte min grej det här med databaser och sådant men går det inte att typ "trimma" eller rekonstruera databasen för att få den mindre/stabilare??
Någon här borde väl kunna skapa en åtgärdslista till Magnus för att ringa in felet. Finns det inga loggar som berättar någon intressant info? ser du några röda trådar? som när,var,hur ??? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jag satte nyligen ihop en VMWARE ESX server med hårdvara och licens hamnade det på ca. 20kkr ink. moms.
om 200 medlemmar lägger en hundring var skulle jag kunna åta mig att sätta ihop en sådan burk åt Magnus. ![]() _________________ Anders Hansson |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (7435 totalt) |