Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GT -95 | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (14138 totalt) |
Ja, häromdagen så införskaffades en ny bil.
Letade först efter E46 M3 och lite sånt, men när jag hittade denna så var jag bara tvungen att ha den. Det här modellen är väl kanske tyvärr inte lika uppmärskammad direkt, men det är ju faktiskt E36:ans motsvarighet till CSL:en. Den är verkligen i jätte fint original skick, allt är original, det enda jag gjort är köpt ett rostfritt sportsystem. Nästa på listan är ett K&N insatts filter. För lite skönare sound och kanske någon extra hästkraft till. Här är lite snabba bilder jag tog. Ska naturligtvis slita bort de fula ögonlocken, men försökte lite häromdagen, och verkar som de är limmade med sikaflex, så får skaffa fram lite bättre verktyg, och hoppas att lamporna inte blir skadade under. Har en liten önskelista som jag tänkt uppfylla till säsong 09. Vissa av sakerna kommer inhandlas redan iår. - Chassie kitt - Camberarm bak, och justerbara fjäderbenstallrikar för att kunna ställa lite hjulvinklar - 17x9" Mörkgråa LTW5-fälgar (7,5kg st) - R-däck, 245-255 breda runt om vill jag köra - Uppdatera bromsarna med lite bättre belägg, bromsvätska, skivor och stålomspunna slangar. - Lite mer effekt? Kanske nån sorts mappning om det nu ger något? Sen vill jag behålla den så original som möjligt, om det nu går Kanske ev. höjja upp bakvingen lite. MVH István _________________ István Csiszár |
||
Grattis till en fin bil.
Var det den som kom ut på Blocket för bara en vecka sen? Bra pris isf. Finns det "klossar" att köpa till att höja vingen, eller tänker du tillverka dem? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Dom har funnits att köpa på BMW men har utgått för ett par år sen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Tackar alla, denna har inte varit ute på Blocket, utan såg den på Autopower.
Badbryggan saknas tyvärr ja, så får bli att beställa en sån, fastän den är väldigt dyr.. Eller vet någon om ett billigare ställe än hos BMW att köpa den delen bara? MVH _________________ István Csiszár |
||
Kan ju kolla hos schmiedmann.se Det finns mycket BMW delar där. Bara ett tips till alla som åker BMW _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||
Nu va det ett tag sen jag skrev här, men har varit bortrest i 2v.
Tog ut bilen ur garaget idag, och den känns så underbar faktiskt Jag har köpt K&N instatsfilter, tycker faktiskt den har blivit lite piggare med avgaset & filter. Har fått hem min nya färddator, för som på nästan alla e36or så var min också pajj. Tycker det låter liiite liite om det ena hjullagret fram på bilen, så jag beställde 2st nya. Beställde även en ny viskofläkt då den glappa lite väl mkt, och inte verkar funka riktigt som den ska, sen beställde jag också en kedjespännare från 3,2an. Jag vill helt enkelt att bilen skall vara i tipptopp skick! Nästa på listan är en service på bilen med nya vätskor överallt (motor, låda, bromsar & diff) Håller på att leta massa delar till bilen, bla coilovers, lite minde mocca/skinn ratt m.m. Har inge brottom med delarna, så jag kollar tills jag hitta något jag verkligen vill ha. Måste även beställa den ställbara badbryggan i fronten, men den känns dyr, fast den ska ju sitta på original, då ska den sitta på min bil med Ska försöka ta lite riktiga bilder snart. MVH _________________ István Csiszár |
||
Ser mycket fin ut Istvan ! bra val av bil ... gillar GTn skarpt .. lita bättre vrid i denna maskin än K20 va ? =)
|
||
|
||
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Chris, tackar så mkt, ja faktiskt, fastän K20:n har ett enormt register för att vara en 2,0 NA maskien så är det ändå lite annorlunda vrid i denna
Fredric, ja jag längtar till att få ta ut den Dignell, tackar, japp Civicen är tyvärr såld, hade inte råd att ha 3bilar John, tackar så mkt _________________ István Csiszár |
||
Såå, nu äntligen har jag köpt lite fler delar.
Fick hem min ratt med nav, Sparco mocca ratt. OCH, jag tog modet till att prova något som i mina ögon är helt okänt, XYZ Racing Coilovers. Fick så otroligt bra pris av Stytun, med camberplatta fram osv, så att jag inte kunde tacka nej till det. Ska testa det och göra en utvärdering av det, kollade bara på det innan, och det ser iaf bra ut. Men på banan kommer det riktiga testet, jag har ju kört med ganska värsting coilovers från tävlings bil på min förra bil. och det va för hårt på gatan, (Sachs 2vägs inställbara Coilovers med separata behållare m.m.), nu är det ju en helt annan klass, men det kanske blir 5-7st banträffar per år, å resten på gatan. Så jag har inga krav på jätte hårda super coilovers, men det ska bli väldigt skoj att pröva iaf. Montering med bilder osv kommer till helgen förhoppningsvis! MVH István _________________ István Csiszár |
||
Såå, då var ratten installerad idag, fan va skönt att slippa den stora bussratten, fastän GT:n har lite mindre ratt än de andra, så är det en stoor ratt..
I helgen blir det på med de nya coiloverserna, och förhoppningsvis en hjulinställning. Ska även byta hjullagrena fram, tycker den ena låter lite, så byter ut båda. Planerna för senare är, svarta 18x8,5" CSL fälgar runt om för gatan. Försöker hitta flärpar till vingen som såldes original men de har utgått tyvärr, så ska göra egna. Den övre ska vara av aluminium, den undre får bli en e46 m3 läpp som jag ska modifiera till. Det kommer även på svarta njurar, och gul film till framlamporna och dimljusen. Sen ska jag även göra liten service på Vanosen, byta ut o-ringarna på magnetventilerna, kolla så inga kablar har ärgat eller liknande. Många som haft problem med detta på BMW, att bilarna går sämre, dricker mer bensin m.m. Jag känner inte av något direkt, men lika bra det är fräscht! Så här ser de "flärparna" ut som jag snackar om. Måste ta lite bilder känner jag nu, massa snack å inga bilder.. MVH István _________________ István Csiszár |
||
Ser riktigt fin ut Istvan. Till r-däcken kan du väl köra bakfälgar runt om med 245? Dem passar utmärkt.
Hoppas vi kan ses på någon bana eller SS under sommaren så man får fajtas lite. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
Tackar Scotte. Jag har faktiskt funderat på det, men svårt att hitta äkta GT fälgar.
och nya kostar de runt 5000kr styck Annars kör jag på original med 225or fram och 235/245or bak. Blir den för understyrd får jag lösa det via chassiet i värsta fall.. Jadå, det kommer vi säkert att göra MVH _________________ István Csiszár |
||
www.bmwsc.com
:shifty2: _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
BTG, tackar, ska bli medlem där
Coiloverserna monterades på efter jobbet i torsdags. Allt passade bra, men det tog ju en hel del til med höjdjusteringen, och jag gillar inte den lösningen bak med separata bakfjädrar och dämpare. Men men, meckade från 18-00.30 typ, och dagen efter, igår, så var jag tvungen att höjja bilen lite bak, då den blev alldeles för låg efter den satt sig, samt sänka en halv centimeter höger fram så den är exakt lika låg på båda sidorna nu Chassiet det lilla jag kört känns riktigt bra faktiskt, var riktigt bra passform på prylarna också! Måste dock göra en hjulinställning, för den känns som en orm på vägen.. Lite bilder kommer när jag kommit hem från jobbet! Tänkte köra lite putsning på den idag, putsbög som man är MVH István _________________ István Csiszár |
||
Såå lite bilder här nudå, bilen är tyvärr skiten och de är tagna med mobilen.
(Då det varit kasst väder så har ja inte orkat putsa eller ta fram den riktiga kameran) Men här är Coiloverserna, allt kändes och såg mkt bra ut.. Här är vänster fram monterat.. Mkt camber och i sin helhet, står inte helt rakt här dock En bild på hur de blev med ratten också, ser ut som en helt annan bil inne, snyggt! Sen dessa bilder så har jag även gjort en hjulinställning, blev ca 2,5 grader camber fram, 2 grader bak. Lite mindre toe in fram än original (är rätt mkt original), och även lite toe-in bak, för att få lite stabilare r*v vid inbromsning samt bättre turn-in. Chassiet måste jag säga känns mkt bra, nu har jag bara testat på gatan, men som sagt, känns skit bra , prövade köra på fabriksinställningarna på hårdheten först, men tyckte faktiskt det var för hårt på gata. Så nu kör jag på mjukaste, på hårdaste så är de verkligen hårda. Kommer nog inte ha några problem med att de är för mjuka på bana iaf, så i det stora hela, verkligen prisvärt än så länge måste jag säga! Samt 1års utbytesgaranti ' Lite fler saker beställda nu, så kommer nog updates inom kort MVH István _________________ István Csiszár |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GT -95 | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (14138 totalt) |