| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Verktyg för justering av coilovers
|
4 besök senaste veckan (3869 totalt) |
|
Jag letar efter ett sådant "C" handtag som man justerar höjdskruvarna på coilovers med. Verkar vara väldigt svårt att hitta hos de vanliga återförsäljarna. Några förslag ? _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||
|
Hej
Tel: 08-556 191 25 (Telefontider: Samma som butikstider ) Roadster Bil AB Box 645, 13526 Tyresö, Stockholm, Sverige Butik: Radiovägen 2, 135 48 Tyresö Har två modeller 1,9" och 2,25" Art nr: 6191004 1,9" Art nr: 6191005 2,25" 145:- st //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||
|
här finns även just nyckel för coilovers
http://www.thojo.se/ _________________ Torbjörn Andersson |
||
|
Luna.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Jag tycker inte att jag kunde göra det jag ville riktigt med min haknyckel till mina coilovers.
Den räcker inte som verktyg för att kontra ihop de bägge muttrarna. För att få till det är jag tvungen att ta till ett dorn och en plastklubba. Jag skall kanske inhandla en haknyckel till alternativt tillverka mig ett specialverktyg som mothåll.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
Det kanske inte måste dras med "industristandard".. Den dagen det behövs, ute i bandepån, är det kanske bra att kunna justera det med mindre våld än dorn och plastklubba... Inte för att jag vet hur hårt det måste dras.. men jag vet ju hur hårt man drar dylika saker på jobbet.. (förmodligen alldels för hårt än vad som behövs...) _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Hehe, mina sitter så löst att de kan justeras med en hand olastade (det gäller att hålla rent). De rör inte på sig mellan kontroller enligt tushmärkningarna.
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4 besök senaste veckan (3869 totalt) |