Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6310 besök totalt |
Grattis till en mycket fin bil Peter!
Daniel hade lovat mig en provtur, gäller löftet hos dig också ![]() Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
![]() ![]() Men då säger vi väl det ![]() ![]() / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Re: Peeters nya "leksak"
Ja, det är alltid kul att träffas och snacka lite bil med likasinnade! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Re:
Tack, Christer! Först måste jag lära mig köra bilen ![]() Men det är inget mål för mig att prestera några värstingtider med den. Jag vill bara lära mig köra bilen och om det sedan går hyggligt fort så är detta bara en bonus! ![]() En duktig 911-chaufför kan säkert även köra under 8 min BTG med bilen. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Re:
Drömen vore att köra på Spa 17/9(fö min födelsedag...) och att vara på ringen både helgen före och efter. ![]() Men det är mycket som skall klaffa då ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Re:
Jimmy, mycket imponerande tider du kör på med din RS!!! ![]() ![]() Som jag svarade Christer så vill jag först och främst lära mig köra 911 och om det till slut hamnar i närheten av 8 min BTG så är jag mer än nöjd, under första resan... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Re:
Jag tutar när jag kör om dig! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Re:
Självklart! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Re:
Den kommer snart ut till försäljning tillsammans med "dragbilen"(BMW 330 i Touring -03). ![]() Lådbilen är en rolig leksak som presterar c:a 8:13-8:16 BTG på ringen, 1:00:50 på Kinnekulle och har vunnit Lazzats slalomserie både 2006, 2007 och första deltävlingen 2008. På Anderstorp vill jag minnas att varvtiderna låg kring c:a 1:50. Extremt mycket kul för pengarna!!! ![]() Men tyvärr har jag inte längre plats för denna "pärla" i mitt garage. ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Re:
Vad blir det för pris pa ladbilen? ![]() |
||||||
Re:
C:a 120 tkr med nyplanad topp, ny topplockspackning, kamrem, vattenpump för drygt 13 tkr. Helt nya Dunlop Direzza 205/50/15 R-däck plus en omgång halvslitna likadana däck. Under senaste 2-3 åren har bilen fått ny startmotor, generator, bränslepump, effektivare kylare och inte minst en chipad styrbox. ![]() ![]() Förra året köpte jag helt nya Sparco fyrpunktsbälten(blåa) med aluminiumlås för c:a 5500:-. Jag har även ett perfekt släp med aluminiumkåpa till bilen som kan köpas till för c:a 17 tkr. Priserna är dock förhandlingsbara vid "paketköp" och enkel kontant affär! ![]() ![]() Ska försöka få ut en annons på bilen i veckan med lite bilder. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Re:
Tack, Fredrik! Ja, den kändes rätt från första gången jag såg annonsen! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Tuff bil och fina bilder...javascript:emoticon('
![]() Jag snackade med i polare i USA, han menade att hans fru tyckte han var konstig ("tom i blicken" var den exakta beskrivningen) i 5månader efter han sålt sin 993 RSR... Så det finns hopp för mig, när det finns dom som frisknar till så fort! Det känns skönt att bilen hamnat i rätta händer i allfall. Keep up the good work! MVH Daniel Saxlid _________________ Daniel Saxlid |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6310 besök totalt |