Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
sprickor i polykarbonat
<<   1, 2
5259 besök totalt
r-2
Gottröra
Här sen Okt 2005

Re:

Michael Bäck skrev:

Det enda med plasten är att det är repfri polykarbonat annars ska det inte vara nåt speciellt med den.

om den är gammal eller ej vet jag inte

Aha! där kan vi möjligen ha något, repfri! Den repfria har en yta som skapas genom någon kemisk behandling, dom kallade det kemisk härdning. Sådant används bl.a. i hytter på skogsmaskiner.
Jag gjorde en gång en skjutlucka till en båt i sådant. Tjock som den, 15mm har jag för mig, den rackarn fick sprickor oxå Jag har hanterat ganska mycket PC och blev väldans förvånad, har hela tiden misstänkt att den var skörare p.g.a. härdningen.

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

r-2 skrev:
Michael Bäck skrev:

Det enda med plasten är att det är repfri polykarbonat annars ska det inte vara nåt speciellt med den.

om den är gammal eller ej vet jag inte

Aha! där kan vi möjligen ha något, repfri! Den repfria har en yta som skapas genom någon kemisk behandling, dom kallade det kemisk härdning. Sådant används bl.a. i hytter på skogsmaskiner.
Jag gjorde en gång en skjutlucka till en båt i sådant. Tjock som den, 15mm har jag för mig, den rackarn fick sprickor oxå Jag har hanterat ganska mycket PC och blev väldans förvånad, har hela tiden misstänkt att den var skörare p.g.a. härdningen.

Kändes hur som helst lite snopet när man hört hur hållbar pc ska vara ska ta ett snack med glasmästarn
nästaa gång jag har vägarna förbi

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Pekke
Dalarna
Här sen Jun 2005

Dubbel häftande tejp. + skruv eller popnit med hylsor.
Titta pendeldörrararna mellan butik lager på din affär typ http://www.nergeco.se/produkter.asp?ID=b_200
De är dock inte repfria.

sprickor i polykarbonat
<<   1, 2
5259 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande