Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90 update, Film från anderstorp!
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (12353 totalt)
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006

Trådstartare
så då var ja o körde på anderstorp i torsdags och det var riktigt skönt att få köra lite bana igen efter vinterns väntan. gick över förväntan för att vara orignalchassi på den.åkte runt 1,06 tider på lilla anderstorp så körde ifrån ett par bilar som borde vara klart snabbare än min lille silvriga.

men igår äntligen kom paketet jag väntat på med lite väghållningssaker. hade planer på att köpa allt från millway först men sen fick jag ett riktigt bra erbjudande från D2 mot lite klistermärken på bilen så tänkte att de kan va kul och testa om de är något att ha, fick fel fjädrar bara men de får beställas nya snarast annars såg de riktigt fint ut. kommer upp bilder lite senare på sakerna

kommer även en bilder från i torsdags på anderstorp på hur bilen låg i kurvorna, får hoppas de blir bättre med de nya sakerna

Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006

Trådstartare
då har ja gjort iordning fjäderbenen fram för coilovers blir nog toppen

här kommer lite bilder.

ska de verkligen vara såhär att toppmuttern till dämparn låser hjälpfjädern? de funkar ju likabra men känns konstigt?

likvärdiga bilar på gården :P

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Vad ingår i kittet & pris då

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:

Det är ju fram komplett med riktigt fina ställbarastötdämpare, coiloverhylsor, hjälpfjädrar med mellanlägg, riktigt fina justerbaratopplagringar , ja det du ser på bilderna.
och bak så är det ställbara dämpare med stumma topplagringar i alu, dämparna är även justerbara i höjd för att slippa behöva hjälpfjäder. Och en ställbar bottenhylsa bak till fjädern så du kan justera höjden även bak

Detta till ett Pris på (8995kr) på http://www.streetperformance.se och sen tillkommer det även 1000kr om man vill ha dämparna justerade för "track racing" så det har ja också!. tror dessa kommer bli riktigt bra, ska bli kul o se hur min bil kommer stå sig mot bilar med andra chassin

Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Ja det är ju helt klart ett mycket bra pris!! Ska bli kul att se hur det lirar!!

www.albertssonracing.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

plato skrev:
Michael Bäck skrev:

Det är ju fram komplett med riktigt fina ställbarastötdämpare, coiloverhylsor, hjälpfjädrar med mellanlägg, riktigt fina justerbaratopplagringar , ja det du ser på bilderna.
och bak så är det ställbara dämpare med stumma topplagringar i alu, dämparna är även justerbara i höjd för att slippa behöva hjälpfjäder. Och en ställbar bottenhylsa bak till fjädern så du kan justera höjden även bak

Detta till ett Pris på (8995kr) på http://www.streetperformance.se och sen tillkommer det även 1000kr om man vill ha dämparna justerade för "track racing" så det har ja också!. tror dessa kommer bli riktigt bra, ska bli kul o se hur min bil kommer stå sig mot bilar med andra chassin

Förväntar mig full rapport när du testat
Vad fick du för värde på fjädrarna ?
Vad är det för storlek på fjädrarna i diameter vanliga race 2,5" eller 2,25"?

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
plato skrev:
Michael Bäck skrev:

Förväntar mig full rapport när du testat
Vad fick du för värde på fjädrarna ?
Vad är det för storlek på fjädrarna i diameter vanliga race 2,5" eller 2,25"?

hehe japp ni ska få en riktig rapport efter första banträffen med dessa på : )
ja fick ju 9,3kg fram samt 6,5bak så de blir att beställa nya imorn. men men så kan de va, och det är vanliga 2,5"are så kan inte dom fixa nya d2 fjädrar snabbt så beställer ja från millway eller liknande

Citera
jeremia
Kalmar
Här sen Mar 2004

Beställde fjädrar ifrån millway till mina D2 fungerade kanon! Kom dock inte ihåg storleken! Men de e ju bara att mäta! Passar på å tackar för grym service Samuel!

Honda civic VT
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006

Trådstartare
Re:

jeremia skrev:
Beställde fjädrar ifrån millway till mina D2 fungerade kanon! Kom dock inte ihåg storleken! Men de e ju bara att mäta! Passar på å tackar för grym service Samuel!

okej får nog bli samma sak för mej, okej att kostar lite mer än att beställa från D2 men vafan smakar de så kostar de

slänger upp en bild på inredningen med! fast and the furius ratten kommer snart bytas ut mot en helt i mocka

Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006

Trådstartare
har glömt att uppdatera här på ett tag, men bilen går nu med d2 coilovers fram, samt d2 dämpare med millway fjäder plus millway monteringskit till racingfjäder bak.

har bara kört lite aktivt på vägen för o testa sakerna och än känns de riktigt bra. ska bli kul o se på anderstorp på söndag

så här ser han ut med gatfälgarna och så på iaf just nu!

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Hej glömde fråga dig hur du upplevde D2 kitet innan vi gjorde slut för dagen
så en redogörelse tack

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Hur var det nu Skulle du inte proppa in en fullbur och sälja wiecherbågen till mig

www.albertssonracing.se
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006

Trådstartare
Re:

Rsjerry skrev:
Hur var det nu Skulle du inte proppa in en fullbur och sälja wiecherbågen till mig

jorå de är inte helt omöjligt en brukis hämtas i veckan!

jorå första testet med d2 chassit gick helt okej, sålde iväg d2 bakfjädrarna och hylsorna och köpte riktiga saker från millway istället annars verkar det vara riktigt bra grejjer.

första körningen i regn var bilen nått grymt överstyrd. så ja ställde in dämparna på de mjukaste bak samt mitten fram, och bilen vart fortfarande otroligt överstyrd, så ja åkte mest och sladdade lite tills de torkade upp.

sedan började de äntligen torka lite så de blev mkt attack in i kurverna för att se hur bilen uppförde sig och tycker chassit är riktigt fint får ja säga. lite understyrning kom fortfarande när man pressa riktigt hårt i långa kurvor, ska testa o sätta lite mjukare fram och lite mer camber tills nästa gång. annars var bilen helt okej skulle inte skada med lite mer motor eller lite mindre vikt kanske, de blir och ta tag i de i vinter nu

här kommer en liten film i kass kvalitet också, tyvärr kör ja ut först så de är väldigt lite andra bilar med, va ju 6st audis bakom mej som hade väldigt svårt o komma om även om dem hade dubbelt så mkt effekt

http://www.youtube.com/watch?v=fM77knWCrDw

just nu står bilen med rasat hjullager västerbak, så blev inget knutan i helgen

Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Bara och dra iväg ett pm om du får för dig att sälja

Det såg ju att gå fint på banan, anderstorp verkar vara en snabb bana

www.albertssonracing.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90 update, Film från anderstorp!
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (12353 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande