Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Kadett Gsi byggd för att svänga med
643 besök totalt
kemargoi
Trekanten
Här sen Feb 2008
Inlägg: 46


Trådstartare
S: Kadett Gsi byggd för att svänga med

Kollar intresset för min Kadett då tiden inte finns för att använda den till de den e byggd för.

Info:
Bilen är alltså en Kadett Gsi 16V-88. Nu efter cirka 2 år å mycke svetsande så rullar den igen.
Bilen visade sig vara tokslut i länkarmsinfästningar å golv. I stort sett hela bilen plockades ner å kapades sönder, allt ja svetsat e helsvetsat å extra förstärkt, alla orginalskarvar i i stort sett helsömmade nu samt att länkarmsinfästningarna fram e förstärkta.

Motorrecept: orginal bottendel å orginal topp(gm), z7/z27 kammar från Enem, M-tech sfi ersättare, Lasse-chip, orginal grenrör smått portat(tagit bort svetsningarna inuti), calibra turbo spridare, går på 96 lr 98 oktan å 25% etanol(emmaboda kördes på 96+etanol), öppet filter, hemmaknopat avgas 2.5" med 2 dämpare ingen kat å sitter orginal koppling samt orginal f20 låda.

Sänkt med andra fjädrar å dämpare av märket HR.

Framvagn genomgången totalt där alla delar som syns blästrats av å lackats.
De mesta i framvagn även bytt, hjullager båda sidor, styrleder inkl inställningsbultar, spindelleder båda sidor.
Sitter poluretanbussningar i hela framvagnen åxå, finns till bak men ej monterat än.
Fjäderbensstag finns både övre å nedre dock ej hunnit montera dessa än.
Även monterat delad drivaxel från calibra med ny damasker.
Bromsar e EBC-skivor med hårdare belägg fram, märke okännt.
Bakbromsar med EBC green-belägg, ny handbroms inkl vajjrar.

Rensad invändigt men allt finns. Just nu sitter de bara en Sparcostol i den.
Annan ratt samt massa extra mätare.

Nylackad ljusblå samt svart motorrum å allt som e svetsat å fixat invändigt har blivit svart.

Nybes med beröm samt skattad.

Säljs antingen med 16" alufälgar lr 15" alu med R-däck lr 14 orginal alu med riktigt fina däck.

Kört 14.2 som bäst på 402 meter dock med bättre förutsättningar ska de gå att köra 13 tider med den. Dock har ja byggt bilen för att svänga med så superstage lr konbana skulle vara kul att egentligen testa för de e det den e byggt till!!

Har ni frågor bara hör av er för detta e de ja kommer på just nu å som sagt kollar bara om de finns intresse för den så priset kanske e lite högt men ja e absolut inte i behov av pengar å visst pruta går kanske på plats.

Pris 38000:-

Bilder finns vid intresse bara maila på kemargoi@ksr.se glöm ej skriva ämne bara annars läser ja ej mailen!!!!

Bilen finns i Kalmarområdet.

Mvh//Anders

_________________
Anders Kembring
Passat Kombi TDi
Opel Vectra
Honda Civic Type R
Mitsubishi Evo 3
Mitsibishi Evo 2
Opel Astra Gsi 16v
Citera
SÄLJES
S: Kadett Gsi byggd för att svänga med
643 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande