Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (7027 totalt) |
Gokart i Halmstad 25/1 - "definitiv" anmälan beh
Gokarthallen i Halmstad har ju en fin bana (414m) med rätt hög medelhastighet. Ska vi ta och åka vid några enskilda tillfällen under hösten/vintern? Eller rent av någon sorts serie? _________________ Pär Hylander |
||||||||||
Re: Gokart i Halmstad
Du kan skriva upp mig direkt ![]() |
||||||||||
|
||||||||||
Kul, vi kan väl börja med att sätta ett datum några veckor fram i tiden och kanske köra ett maxirace eller nått, och sen diskutera på plats hur vi vill göra framöver.
Vardagkväll eller helgdag? _________________ Pär Hylander |
||||||||||
Nja förarskickligheten spelar nog också roll ![]() Har bara kört 2-3 gånger i år. I Laholm (offroad bana, extremt guppig och dålig tidtagning ![]() ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||||
Jag har inte kört en enda gång i år ![]() Hade en egen "National A" för 7-8 år sedan, och har sen dess kört två gånger i Halmstad - inte riktigt samma prestanda som 100 cc Rotax, men kul ändå ![]() _________________ Dennis K Miata -93 Nu med nya hjul |
||||||||||
ok, jag lägger mig ![]() Har kört ett par gånger ute i Halmstad men aldrig inne. Har varit där och tittat bara. Vill inte köra mot nån som ägt en riktig kart ![]() Har kört en 100cc som var ett par år gammal en gång och det är ju "lite" skillnad mot hyrkartarna ja, sackar ju inte särskilt mycket om man går lite på ställ. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||||
Nä, det var faktiskt grymt kul; hemmabanan var i Klippan - mycket fin bana ![]() Undrar hur mycket riktig bil man behöver för att få samma tryck som min gamla kart hade från ca 13000-18000 rpm? Mer än jag har råd med i a f ![]() _________________ Dennis K Miata -93 Nu med nya hjul |
||||||||||
Hmm, får väl ta snickarbyxor ![]() Dock kan jag gott ha den fördelen, är ju bara nybörjare och dessutom inte äldre än 20 racingsäsonger ![]() edit: stavning _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||||
Har bokat den sön 25/1 kl 17. Typ maxi-race eller nått.
Intresse? Mer info på http://www.gokarthallen.just.nu/ MINIRACE 200:-/pers. 1 kvalheat om 12 varv, därefter 6 bästa till Final. Min. 4 pers. MAXIRACE 350:-/pers. Alla kör 3 kvalheat där man tränar och försöker sätta en bra varvtid. Final med 6 bilar. 10 eller fler deltagare körs även en B-Final. Medaljer till ettan, tvåan och trean. Guld, silver och brons. Boka tid. Aktivitet avbokas senast 5 dgr före aktuellt datum. Därefter är bokningen antalet/ bindande och debiteras med 50% av det beställda värdet. GRAND PRIX 500:-/pers. Först tre kvalomgångar med 8 varv och olika startordning i varje heat. B-Final och. Orkar Du? Final 15 varv som avslutas med stor prisutdelning och SURPRICE til Vinnaren. Detta för Er som vill ha det där Extra. LE MANS 1 t. -6 bilar.3 600:- Förarsammanträde med regler. 10 min. träning. Sedan körs i ett sträck 45 min. med förarbyten. Laget som kör flest varv och först i mål vinner. Behöver Ni fler bilar kostar det 600:- per bil och timme. DROP IN 8 min 100:- Du som kör lite oftare. Fråga efter rabattkort. Vi skräddarsyr arrangemang för att passa just Er. _________________ Pär Hylander |
||||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (7027 totalt) |