Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Verktyg/delar att ta med sig på ringen-resa
1068 besök totalt
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Trådstartare

I början av augusti bär det av till ringen. För att inte råka ut för samma sak som förra ggn (nedslitna bromsbelägg, lossnad turbo... ) så hade jag tänkt ha med mig verktyg.

Frågan är då - vilka verktyg bör man ha med sig på en bankörnings-resa - utan att för den skulle ha med sig hela verktygsskåpet?

Räcker det kanske med två set blocknycklar och ett par skruvmejslar? Diverse skruvar och muttrar? Silvertejp?

Hylsnyckelsats känns som onödigt iom att det bara sparar tid jämfört med blocknycklar...

Så - Komponera en verktygslåda åt mig Tanken är alltså att den skall ligga i bilen under körning.

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Mina tips till dig:

* Ett par muttrar att skruva fast din turbo som kommer lossna från grenröret
* Ett par bomullstussar att ha i öronen på vägen hem från ringen när du ändå inte lyckats få på turbon igen

och verktygslådan låter du ligga i hotellet knasboll

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nepp... min verktygslåda skall ligga i reservhjulsbaljan (eller liknande)... Och därmed basta!

C

Här sen Feb 2003

Jag har gjort ett kitt till min bil där jag har inkluderat det jag behöver till diverse jobb.

Verktyr för att ta hand om:
hjul
bromsskivor
ok
belägg
lufta bromsar
turbo
tryckrör
tändstift
främmre diff
bakre diff
ventilkåpa
oljetråg
drivaxlar och knutar
elektronik ink instrumentpanel

Jag har kollat var för verktyg som behövs till dessa jobb (tror alla står med i listan där) och skitit i resten. Det blir faktiskt inte så mycket då många används till olika saker.

Fundera lite på samma sätt och sätt ihop kittet.

Zanzibar
råby
Här sen Dec 2008

Försäkring för hemtransport av trasig bil eller dragbil och bilsläp i fall något händer.

Lund
Här sen Jun 2005

1068 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande