Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-07-13 Volvo TPC Ring Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
12413 besök totalt
TGGT
HBG
Här sen Apr 2008

TPC Knutstorp

Ett jätte tack till de goda TPC arrangörerna, bra organisation, inget bullshit, fantastisk körtid och ett allmänt trevligt gäng. Precis som förra året, bästa banmötet igen. Nu återstår bara att de organiserar 2 banmöte i månaden, hela sommaren. Intresset finns och ökar. De flesta uppträdde mycket bra på banan, kanske vissa måste kika mer i backspegeln oftare.
Vi ses,
Ted

Vellinge
Här sen Jan 2003

Re:

Patrik Rydh skrev:
M Scotte skrev:
Tackar också för en superdag! Riktigt fint flyt och massvis med körtid. Många härliga fajter och fina tider blev det! Synd att man blev svartflaggad av decibelmannen lite sporadiskt när han kände för det. Något måste vara fel när hans mätare visar 96 db på en i princip org Volvo V70R.

Vad körde du för tider?
Hondorna brukar ju vara snabba i Superstage. Är de lika snabba på Knutstorp?

En kompis klockade mig till 1.12,3. Det får jag nog vara nöjd med som bilen är nu.

Tack förresten till TPC för en kanontrevlig träff thumbs up

En klockning gav 1.11,4. Det går inte riktigt lika snabbt runt knutan som i SS. Delvis för att man inte kört knutan mer än 4 gånger de senaste 10 åren, dels för att det var lite för mycket trafik för att man ska få till rena varv.

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005

Trevligt som vanligt med TPC! denna gången tog jag/vi (mika & barbapappa och min "tant") det säkra före det osäkra och hyrde oss en stuga av lyxmodell! Så man inte behövde gå upp kl 3 på morgonen,, som förra året, då jag även lyckades bli sen till förarmötet pga att jag blev tillsagd att lasta av bilen.. Nå väl.. 83 mil avklarat denna dag (lör-sön) varav 26mil med Golfen på banan.. Tyvärr tog ett bromsbelägg helslut och i samma veva "hoppade" ena drivaxeln ur, men det var av slutet av dagen så det missades inte så jättmycket körning! Kul att man hänger med med en gammal 80tals bil med "112Hk" och 8ventiler!
Gick bättre än väntat!
Tack än en gång Tpc! Hoppas ni anordnar fler träffar där vi blir inbjudna!!

Mvh. Tjipp med den Röda golf mk1.an med svart huv!

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Tack alla som kom å körde med oss i år igen
Alltid lika roligt med posetitiv kritik från er
Själv han jag med 38mil på banan vid 16.00 så upptäckte jag att bilen gick sämre , tappade laddtryck, en snabbdykning i depån upp med huvaen och det visade sig att avgaspackningen på femmans cylinder hade gett upp så alla varma avgaser hade gått ut den vägen och smällt lite plast runt turbon , men men nu ska grenröret ner och dit med nya packningar sen blir det åka av igen .
Körde på slicks hela dagen och måste säga att det är helt sjukt grepp i dom
Vart kul att hänga på den gula GT3-an thumbs up
Fick en bästa tid på 1,11,08 så det känns helt ok .

Ni som har bilder på min bil får gärna skicka dom till mig alltid tacksam för det ( fans en likadan som min fast jag hade silvriga R fälgar och den andre hade mörka fälgar för att inte förväxlas med honom)

Tack en en gång alla .

Mvh.Maciek

--VVTS--
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Jag får stämma in i kören och tacka för en väldigt bra träff! thumbs up Massa körning, bra väder, trevligt folk och trevliga bilar (härlig blandning som vanligt!), till och med kort väntan på att få komma ut och köra, bättre söndagsnöje vet jag inte om man hittar. Det kändes som att det var lite färre bilar än förra året, inte så mycket vänta. thumbs up

Denna gången hade vi bokat stuga och det var ju en hit, kanon att slippa gå upp mitt i natten och åka bil. Efter den årliga campingturnén på mantorp med vw-folket (bugrun) så var ju detta rena lyxen, varmvatten i duscharna på morgonen och allt.

Lyckades ta mig hela 15mil på full tank med Lupon inkl. ca 4mil körning till banan, gött med liten motor. Tur att man tog med dunken i år... Jag tyckte det kändes rätt halkigt, fick inte det riktiga greppet man hoppades på med flång nya puckar.

Jag får ta tillfället i akt att än en gång tacka 'FredrikÅ' för åkturen i den nyinförskaffade Porsche 964:an (det var väl en sån gissar jag på ).Det var nog första gången jag åkt med nån på bana nästan tror jag, bortsett moderator Nisse i nån lånebil för hundra år sen på Kullen. Det var hur som helst mycket uppskattat med en åktur, speciellt med en som har kört en hel del varv på denna banan genom åren och dessutom med en riktigt trevlig bil! thumbs up Bilen gick ungefär som man hade trott, riktigt bra! Den verkade väldigt snäll och lättkörd från passagerasätet i.a.f. Såna bilar ska man nog se till att åka med i de sista passen för dagen, det blir ju helt kass att sätta sig i sin egen bil igen...

Tog en hel del bilder som ska kollas på i morgon och sen läggas upp här på rejsa.

Tack för idag!

Södervidinge
Här sen Jul 2007

Tackar TPC för en super dag klart den bästa klubb körning jag varit på. Inga allvarliga av åkningar på hela dagen va jag så i alla fall trots mycket snabba bilar/tider. thumbs up

Tråkigt med db mätningen som drabbade en hel del under dagen. Tror dock att han som mätte inte har riktigt
klart för sig va han håller på med.
Man bör inte kunna mäta så som han gjorde och få en korrekt mätning.

Vad jag kan läsa mig till via SBF så är det 95db som gäller på en öppen yta med 4500rpm

Sturup 1.11.89
SuperStage 1.23.78

www.sodervidinge.se
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Tack till TPC för en trevlig dag.
Jag såg den sista målflaggan och då var vi inte så många på banan. Jag tycker att jag börja komma överrens med Knutstorp, men jag är fortfarande feg över NGK/Micro-krönet. Det kändes i alla fall som hastigheten vid bäcken/ut på rakan ökades rejält under dagen.
In-car-film kommer vad det lider.
Blev bara 15 bilder
Smakprov:

Citera
iZE
Malmö
Här sen Apr 2008

Stort tack till TPC för en grymt smidig banträff.

Ett återbesök nästa år är garanterat!

Pelle75
Lomma
Här sen Nov 2002

Två filmer
http://www.youtube.com/watch?v=4KU6gNU-qNU

Luktade bränt gummi och avgaser men det var underhållande att ligga bakom några varv
http://www.youtube.com/watch?v=vkf5GpnR5-A

Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003

Re:

Pelle75 skrev:

Luktade brännt gummi och avgaser men det var underhållande att ligga bakom några varv

Så talande! en rökpuff och vindrutetorkaren sattes på!

Ett väldigt fint bygge dock... vill minnas att jag kunde se ngn slags fourlink-lösning vilket kanske förklarar oroligheten i bakvagnen!!

RobbanT
Malmö
Här sen Maj 2007

Som vanligt på TPC träffar. Mycket körning och glatt folk överallt. Vi ses igen kan jag lova!

www.sodervidinge.se
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Instämmer i kören super arrangemang med bra med körning och körtid...... thumbs up

Averkade själv ungefär 55 varv utan ett enda problem med bilen så jävla skönt att fått ordning på bitarna nu...
började gå hyffsat fort på slutet oxå 1,06,72 med passagerare när det blev lite varv utan trafik men det var första gången med en bakhjulsdriven bil för mig på knutstorp så det finns mer att putsa...

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
M3Carbon
Tomelilla
Här sen Aug 2007

Stämmer in i lovkören även jag. Bra jobbat grabbar.

Ring Knutstorp - 1:07.8
Sturup Raceway - 1:10.6
Mobil: 0768 582240
Citera
CHRiS
Malmö
Här sen Jan 2004

"Diket" Din bil är helt otroligt fint byggd !! .. tack för erbjudandet av att åka din skönhet

hade vargit kul om TPC fick hyra Sturup raceway me =) .. gillar era träffar skarpt!

www.hondaklubben.com
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005

Glöm inte att Pm.a mig om ni fångat mig på film/bild i den Röda golf Mk1.an med svart huv!

Bon Scott
Eket
Här sen Apr 2004

Re:

cetv skrev:

Vad jag kan läsa mig till via SBF så är det 95db som gäller på en öppen yta med 4500rpm

Hur ska han mäta på knutstorp då ni som vet?

Opel Kadett B app k
Dax Rush -05
Citera
AndersL
Löddeköpinge
Här sen Dec 2006

Tack som fan för en asbra träff!

Gällande dB-prylen kan jag inte svara på om det är andra banor som är för slapphänta eller denna bana/mätsätt som är för hård. Det jag dock är säker på är att jag aldrig sett så många som blivit svartflaggade för dB och att dB-killen kastat sig ut över depå-skyddräcket med dB-mätaren i högsta hugg varje gång jag passerat start/målrakan.

Jag gnäller absolut inte utan det jag är ute efter är en konsekvent standard. Hur vet jag när min bil är tillräckligt tyst för alla banor och alla mätsätt? Eller är det slut på fullflödesdämpare och öppet filter?

Skåne
Här sen Maj 2008

Jag satte ihop ett litet bildspel från gårdagen.
Mycket nöje http://www.youtube.com/watch?v=8FwWwCeVyzM

BMW 518i -87
Volvo 850 T5
Porsche 924 (såld)
Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Pelle75: Hur mycket gör tvåan på en sådan Elice?

polish
fjärås
Här sen Maj 2007

kan bara hålla med grym träff..
hann med 1.5 pass innan man fick svartflagg (105db) tydligen..

mvh martin (blå s60)

Mölndal
Här sen Feb 2003

Re:

polish skrev:
hann med 1.5 pass innan man fick svartflagg (105db) tydligen..
mvh martin (blå s60)
Sannerligen inget fel på sången i den maskinen i.a.f.

2008-07-13 Volvo TPC Ring Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
12413 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande