Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12413 besök totalt |
TPC Knutstorp
Ett jätte tack till de goda TPC arrangörerna, bra organisation, inget bullshit, fantastisk körtid och ett allmänt trevligt gäng. Precis som förra året, bästa banmötet igen. Nu återstår bara att de organiserar 2 banmöte i månaden, hela sommaren. Intresset finns och ökar. De flesta uppträdde mycket bra på banan, kanske vissa måste kika mer i backspegeln oftare. Vi ses, Ted _________________ Ted Gilhorn |
||||
Re:
En klockning gav 1.11,4. Det går inte riktigt lika snabbt runt knutan som i SS. Delvis för att man inte kört knutan mer än 4 gånger de senaste 10 åren, dels för att det var lite för mycket trafik för att man ska få till rena varv. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Trevligt som vanligt med TPC! denna gången tog jag/vi (mika & barbapappa och min "tant") det säkra före det osäkra och hyrde oss en stuga av lyxmodell! Så man inte behövde gå upp kl 3 på morgonen,, som förra året, då jag även lyckades bli sen till förarmötet pga att jag blev tillsagd att lasta av bilen.. Nå väl.. 83 mil avklarat denna dag (lör-sön) varav 26mil med Golfen på banan.. Tyvärr tog ett bromsbelägg helslut och i samma veva "hoppade" ena drivaxeln ur, men det var av slutet av dagen så det missades inte så jättmycket körning! Kul att man hänger med med en gammal 80tals bil med "112Hk" och 8ventiler!
Gick bättre än väntat! Tack än en gång Tpc! Hoppas ni anordnar fler träffar där vi blir inbjudna!! Mvh. Tjipp med den Röda golf mk1.an med svart huv! _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||||
Tack alla som kom å körde med oss i år igen
![]() Alltid lika roligt med posetitiv kritik från er ![]() Själv han jag med 38mil på banan ![]() Körde på slicks hela dagen och måste säga att det är helt sjukt grepp i dom ![]() Vart kul att hänga på den gula GT3-an ![]() Fick en bästa tid på 1,11,08 så det känns helt ok . Ni som har bilder på min bil får gärna skicka dom till mig alltid tacksam för det ![]() Tack en en gång alla . Mvh.Maciek _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Jag får stämma in i kören och tacka för en väldigt bra träff!
![]() ![]() ![]() Denna gången hade vi bokat stuga och det var ju en hit, kanon att slippa gå upp mitt i natten och åka bil. Efter den årliga campingturnén på mantorp med vw-folket (bugrun) så var ju detta rena lyxen, varmvatten i duscharna på morgonen och allt. ![]() ![]() Lyckades ta mig hela 15mil på full tank med Lupon inkl. ca 4mil körning till banan, gött med liten motor. ![]() ![]() Jag får ta tillfället i akt att än en gång tacka 'FredrikÅ' för åkturen i den nyinförskaffade Porsche 964:an (det var väl en sån gissar jag på ![]() ![]() ![]() ![]() Tog en hel del bilder som ska kollas på i morgon och sen läggas upp här på rejsa. ![]() Tack för idag! _________________ Peter Karlsson |
||||
Tackar TPC för en super dag klart den bästa klubb körning jag varit på. Inga allvarliga av åkningar på hela dagen va jag så i alla fall trots mycket snabba bilar/tider.
![]() Tråkigt med db mätningen som drabbade en hel del under dagen. Tror dock att han som mätte inte har riktigt klart för sig va han håller på med. Man bör inte kunna mäta så som han gjorde och få en korrekt mätning. Vad jag kan läsa mig till via SBF så är det 95db som gäller på en öppen yta med 4500rpm _________________ Mattias Israelsson Honda Crx Vt 1.6 V-tec Knutstorp 1.11.54 Sturup 1.11.89 SuperStage 1.23.78 www.sodervidinge.se |
||||
Tack till TPC för en trevlig dag.
Jag såg den sista målflaggan och då var vi inte så många på banan. Jag tycker att jag börja komma överrens med Knutstorp, men jag är fortfarande feg över NGK/Micro-krönet. Det kändes i alla fall som hastigheten vid bäcken/ut på rakan ökades rejält under dagen. In-car-film kommer vad det lider. Blev bara 15 bilder Smakprov: ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Två filmer
![]() http://www.youtube.com/watch?v=4KU6g Luktade bränt gummi och avgaser men det var underhållande att ligga bakom några varv ![]() http://www.youtube.com/watch?v=vkf5G |
||||
Re:
Så talande! en rökpuff och vindrutetorkaren sattes på! ![]() Ett väldigt fint bygge dock... vill minnas att jag kunde se ngn slags fourlink-lösning vilket kanske förklarar oroligheten i bakvagnen!! _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
Som vanligt på TPC träffar. Mycket körning och glatt folk överallt. Vi ses igen kan jag lova!
|
||||
Instämmer i kören super arrangemang med bra med körning och körtid......
![]() Averkade själv ungefär 55 varv utan ett enda problem med bilen så jävla skönt att fått ordning på bitarna nu... började gå hyffsat fort på slutet oxå 1,06,72 med passagerare när det blev lite varv utan trafik men det var första gången med en bakhjulsdriven bil för mig på knutstorp så det finns mer att putsa... ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
"Diket" Din bil är helt otroligt fint byggd !! .. tack för erbjudandet av att åka din skönhet
![]() hade vargit kul om TPC fick hyra Sturup raceway me =) .. gillar era träffar skarpt! |
||||
Glöm inte att Pm.a mig om ni fångat mig på film/bild i den Röda golf Mk1.an med svart huv!
![]() _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||||
Tack som fan för en asbra träff!
Gällande dB-prylen kan jag inte svara på om det är andra banor som är för slapphänta eller denna bana/mätsätt som är för hård. Det jag dock är säker på är att jag aldrig sett så många som blivit svartflaggade för dB och att dB-killen kastat sig ut över depå-skyddräcket med dB-mätaren i högsta hugg varje gång jag passerat start/målrakan. Jag gnäller absolut inte utan det jag är ute efter är en konsekvent standard. Hur vet jag när min bil är tillräckligt tyst för alla banor och alla mätsätt? Eller är det slut på fullflödesdämpare och öppet filter? _________________ Anders Lundgren |
||||
Jag satte ihop ett litet bildspel från gårdagen.
Mycket nöje http://www.youtube.com/watch?v=8FwWw _________________ Andreas Nordstedt BMW 2000NK -70 (såld) BMW 525i 24V (såld) BMW 518i -87 Volvo 850 T5 Porsche 924 (såld) |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12413 besök totalt |