Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1264 besök totalt |
Vad brukar en förarplats gå på i VLN/24H
Tjena, Sitter och drömmer om att köra räserbil på ringen och har fått pris från ett team för att köra med dem. Men jag vet inte hur vettiga pengar det är egentligen. Är det någon här som har aning om vad det brukar kosta att hyra in sig i ett stall och köra? Biltyp och prestanda är inte så noga då jag inbillar mig att de flesta VLN-team har bra koll på vad de gör. _________________ Anders Hansson |
||
Re: Vad brukar en förarplats gå på i VLN/24H
VLN kan kosta allt ifrån 5-600 euro och uppåt, 24h från ca. 3000 euro och uppåt men det beror vældigt mkt på biltyp och ambitionsnivå. |
||
Skulle tro för att få köra en hyfsad potent bil i ett vettigt stall, så kostar det nog 2500-5000 _ / VLN race.
Tror Schubert låg på c:a 12 000 _ / race för en BMW 120 d, som sedan delas mellan förarna. Kan det stämma Johann? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Re:
Har for mig det var 12 000 euro per forare i 24h i 120d med Schubert och totalt 4 forare. Vet inte vad VLN kostar men 12 k euro for VLN med en 120d låter dyrt. |
||
Här kan du hålla utkik efter förarplatser om det inte bara är VLN och 24h på ringen som är intressant. Det dyker upp en del sådana annonser där också iofs. Oftast inte med pris men det går ju att höra sig för om man är serriöst intresserad.
_________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1264 besök totalt |