Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5214 besök totalt |
hej hej
röstar på en gammal audi 80 eller 90 från 80-87 med manuellt låsbara diffar så kan du ju välja aom du vill åka fram , bak eller fyrhjulsdrivet. min gamla 80q -85 väger under 1200med mig i, iof med 4cyl motor. en sedan får man för ca 10000 och en coupe för något mer. visst bilarna är rätt framtunga men extremt hållbara och det finns obegränsat med kul delar att få tag i. har börjat lite nätt på lättningen av min ![]() ![]() mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||||||||
Re: hej hej
Är dom mellan 80-87 lika understyrda som brorsans audi 80 quattro med V6a från 92? Den får min saab 900 att verka överstyrd men det kanske är mest körteknik det handlar om? _________________ Karl Vestgöte |
||||||||||
Re: Hjälp med att välja 4wd bil att bygga på
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||
det bidde alternativ Audi 80q -85 har du delar över? _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||||||
Jag har väl kanske lite grejjer över sen jag tävlade med Audi, förutom en hel bil då... :P ska kika i garaget i helgen. Är nog mest rallyslitagedelar dock, länkarmar, bryggor mm. _________________ Daniel Steiner |
||||||||||
Re: Hjälp med att välja 4wd bil att bygga på
Sierra? Ser ut som ett Fordbygge. |
||||||||||
Re:
Tillåt mig att tvivla, starkt! 240hk och 4wd på 1240 kilo åker INTE jämnt med en Modena i dem farterna, inte med så lite mos... EDIT: En toklättad lancia med massa mos skulle jag kunna tänka mig! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||
Re:
Instämmer. En "vanlig" F360 ligger väl på 400 hk och max 1350 kg? Dessutom är ju 4WD bara till nackdel så fort Ferrarin slutat spinna... 360:n kanske har lite smalare register (högvarvig sugmotor), men det är väl tillåtet att växla? ![]() _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||||||
Re:
INte lönt att diskutera med er - här blir man ju halshuggen direkt. ![]() Inte jag som körde & var inte med, var en kompis som var på Autobahn med sin EVo1 & detta berättade han & jag ser ingen anledning att tvivla - varför skulle du ? Har du kört en EVo1-2-3 överhuvudtaget ? Ne trodde inte det heller ! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||||
Re:
Jag sökte lite efter bilar i england..(trevlig bil,jag har provat och dom är onekligen potenta!) Men jag gick bet. Kan du posta några bra länkar, antigen här eller via pm? Misstänker att det är deras försäkringar som gör dom så billiga... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||||||
Re:
Det måste vara något fel, jag kunde med nöd och näppe hålla en 355:a Stradale inom räckhåll i en Porsche 944 turbo Cup med något mer effekt på Anderstorp. _________________ Anders Hansson |
||||||||||
Re:
JAG har kört Evo 1, 2 & 3 i både org utförande och i lätt trimmade utföranden och dessutom kört 2st 360 Modena och 4 st 360 Modena med F1 låda genom åren. Det är inte en enda liten fis i rymden att Ferrari föraren gasade. Det är som natt och dag i de där hastigheterna du pratar om. Inte ens i närheten. Sluta tro på saker som inte är trovärdiga. Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det min käre Kristian. _________________ Christian Lange 458 |
||||||||||
Re:
Ursäkta mig för halshuggningen, men kika lite på siffrorna så ser du att nåt e galet ![]() Nej jag har inte kört en EVo av någon modell, däremot har jag tokslaktat några lätt masserade evosar med min blåa Opel, och den blåa Opeln har inte en sportkeps mot nån 360 modena, det kan jag lova! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||
Re:
ta av dej skygglapparna och titta på prestandasiffror, man ska inte alltid lita på folk som snackar. finns inte ens chans i världen att en evo skulla klara att hålla jämna nötter i dom hastigheterna för att inte förstöra tråden så lägger jag mina 50cent på en 80quattro med s2 drvlina =) _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5214 besök totalt |