Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1994 totalt) |
Söker banpreppad 70-tals amerikanare
Skulle vilja komma i kontakt med folk som har 70-tals Amerikanare som är trimmade och har modifierad väghållning + bromsar, det skall altså inte vara någon "rattlåsracing" bil utan en banbil som tål att köras ordentligt på t ex mantorp. svara gärna här eller maila mig på maciej@bonetmail.com |
||||
Re: Söker banpreppad 70-tals amerikanare
Vi har juh en som bygger ban Camaro på forumet, men jag kan inte komma ihåg hans namn för tillfället ![]() |
||||
|
||||
Göran Malmbergs HemiPanter är väll lite småjänk annars ![]() |
||||
vem är det? Skulle vara kul och kolla på hans sida ![]() |
||||
jaja, jag menade en Pontiac Transa ![]() men man ser juh ingen skillnad på dom ![]() |
||||
Hehe och jag reagerade inte ens på att du skrev Camaro ![]() |
||||
Såg en corvette som gick som ett skott i inlsaget om csl:en i motorjournalen. Har läst lite om den förut.. men kan inte komma på var ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Pekka Nyström (eller är det Nyberg?) har en 70-tals Corvette som går i historisk racing...den är ruggigt snabb...borde varit den som syntes i reportaget om BMW:n.
Såg Bilsporttecknarens bil på Knutstorp i somras och det är nog rätt mycket show men visst gick det hyfsat undan, fast det är nog en 60-talare. Finns en kille i Malmö som har en 71:a Camaro som är byggd för bana och som han kört 1.14 med (kanske lite fortare nu) på Knutstorp, PM:a om du vill ha hans telefonnummer. _________________ /Patrik Rylander |
||||
[quote="Rylander"]Pekka Nyström (eller är det Nyberg?) har en 70-tals Corvette som går i historisk racing...den är ruggigt snabb...borde varit den som syntes i reportaget om BMW:n.
[/goute] Har hört 600 hk nämnas.... ![]() Stod flaggvakt vid tunneln under banan på SSM på Knutan i somras, över 50 meter svarta streck från bakhjulen i den långsvepta högerkurvan flera gånger... ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Hör av mig till dig om telefonnummeret behövs. Tack :-) |
||||
Det finns även en vagn som heter Monza från Chevrolet som gick i Amerikanska IMSA serien samt åkte nåt år på LeMans 24timmars kolla länken,original är Monzan inte mycket att hänga i granen men vill man bygga så går det att få stil på den,hyfsat lätt liten front area men något tung över framvagnen,modellen tillverkades mellan åren 75-80 finns med V8 på max 5.7l(350).
Bifogar en länk med lite bilder. http://www.v8monza.com/album/monza-i _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||
![]() ![]() lätt att komma ihåg - firebird var ju den snygga modellen! ![]() ![]() |
||||
Men camaron var väll egentligen snabbare? Så du borde ta det som någonting positivt att jag förväxlade din bil med en snål-Firebird ![]() Nu får du lova att inte döda mig för det där skämtet ![]() |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
![]() ![]() ![]() (Pontiacs var faktikst dyyyyrare än camaro, blä blä!.. jag ska va tyst efter denna posten) |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1994 totalt) |