| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
finns motsvarande i R-däck eller slicks?
|
2 besök senaste veckan (1164 totalt) |
|
jag åker med gatdäck just nu och har 245-35-17" på 9" fälg. jag vill i den mån det går ha ett däck som är så likt som möjligt i dimensionerna. finns det någon lista över slicks eller r-däck man kan söka i? eller man får hitta en lista för varje tillverkare kanske? _________________ Sammy Lundin |
||
|
Re: finns motsvarande i R-däck eller slicks?
Helt insnöad så skulle jag gissa att Toyo R888 i 235/40-17 skulle ge ungefär samma dimensioner (R888 är rätt breda jämfört med spec). R888 har ganska "gatbilslik" stomme och de är rätt snälla. Men de behöver en hel del Camber för att komma till sin rätt (-3 till -5 för McPerson enligt Toyo själva). |
||
|
jag ska ha lite bättre fäste än med vanliga däck är mitt mål. bilen ritar hysteriskt på 4:an som det är nu när laddtryck kommer. ett par stora hoosier dragslicks hade väl varit det bästa. men jag vill kunna svänga oxå =)
ska kolla upp toyo du nämnde. tack för tipset. _________________ Sammy Lundin |
||
|
om du kan tänka dig att gå upp lite i diameter så finns det betydligt mer att välja på (bredare också) men jag tänkte på nåt som borde ta ganska exakt lika mycket plats i hjulhuset.
Toyo brukar vara billiga(re) läropengar. |
||
|
jag har dåligt med plats.
men hannes på www.streetpower.se ordnar fram skurna slicks åt mig. hans själv åker med dem på en 650hk ascona b och den ligger stabilt med dom i 280km/h så de ska nog duga. hans bil ritade med gatdäck på högsta växeln innan men med dessa så kan han ge gas redan på 3:an så det verkar vara det jag söker. _________________ Sammy Lundin |
||
![]() |
Däck för banåka
|
2 besök senaste veckan (1164 totalt) |