Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (3122 totalt) |
Vikt på BMW motorer?
Jag har sökt bland gamla ämnen här på forumet och även på andra ställen men jag har inte hittat några uppgifter. Jag vet inte om det här är rätt ställe att fråga på men det finns ju som sagt var några BMW-tokar här ![]() Är det någon som vet hur mycket M20 (2,5l 12v) och M50 (2,5l 24v) väger?? När jag även frågar kan jag passa på och undra om någon vet hur mycket M42 (1,8l 16v) väger??? _________________ /David Söderblom |
|
|
Tack för snabbt svar!!!
![]() ![]() Vad som ska göras är inget för tillfället, men man har ju alltid lite idéer. Hade tänkt skaffa en E30 någon gång i framtiden (= allt från ett halv år till 4 år). Funderar ju då på en 325 eller 318is. Och om man skulle ha en 325 med M20 motorn och tröttnat på effekten, vill inte montera respirator eller tycker det är för dyrt att trimma så skulle man kanske kunna stoppa i en M50 och få 22 nya pollar. Men problemet kommer ju istället tillbaka när man ska besöka SBP. Men innan man kan göra detta måste man ju skaffa en E30 och det har jag ju inte...(möjligt vis bara i huvudet ![]() _________________ /David Söderblom |
http://www.e30m50.com/
Det är inte bara att släppa ner den, en del modifiering krävs. Olika upplägg finns (beroende på lutningsvinkeln på motorn). Jag har samma lutning som M20 och kan då använda M20 motorfästen. Då måste man göra nåt special med oljetråget (jag har skarvat ihop ett M20 och ett S50 tråg) samt plenum. Lutar man med M50 lutning får man göra egna motorfästen och det blir lite klurande med växellådan som då också lutar mer än önskvärt (fästen och spakställ). Men då kan man använda ett standard E34 525 24v tråg och pickup samt att plenumet ryms. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (3122 totalt) |