Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4751 besök totalt |
Renault Megane R26.R - 8.17 fullvarv
En ny sub-8-min-BTG-bil för under 300 kkr. Fullvarv på 8.17...samma tid som Porsche 996 C2, Aston Martin Vanquish och Ferrari F355. De har tydligen kört 8.12 med r-däck. http://www.pistonheads.com/news/defa osäkert huruvida Renault Sverige kommer ta in bilen... ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
||||
Re:
Imponerande ![]() ![]() |
||||
Re:
230 hk. http://www.renaultsport.co.uk/roadca |
||||
Jo men det är sällan detta klassiska trick innebär fabriksbur samt fabrikslättning mm. Helt klart ett vinnande concept. Kommer den med SMG, DSG, DKG etc?
På sin höjd brukar väl en del märken låta dekaltrimma samt kanske lite motormassage och andra former på lampor etc, allt för att boosta försäljningen inför nya modeller osv. Denna torde väl ändå vara mer rätt än nya Ford RS just pga bur samt lättningsprocessen. Nog har forden mer effekt, men effekt är ju inte allt ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Den är 123 kg lättre än den "vanliga" R26 - helt rätt koncept!
Kommer bara tillverkas i 450 ex. Om det kommer någon till Sverige blir väl priset gissningsvis 260-280 kkr. 8.12 på r-däck blir ju ca 7.50 BTG. |
||||
Re:
Jag läste specen lite och det verkar vara en blandning av R26 delar och Cup-bitar. Största skillnaden var ju annan utväxling (kanske enbart slutväxel?). Helt klart frän bil, men delarna borde gå att köpa som reservdelar. Kikade man på landstilldelningen verkar det vara en produkt för UK-marknaden där trackdays är poppis. _________________ Anders Hansson |
||||
Synd att iallafall jag tycker att den Meganemodellen är så FUL!!!!
Den gamla Meganecoupen var betydligt läckrare. (ägde en sån... ![]() |
||||
Re:
Verkar vara 6-växlad manuell bara tyvärr...men utrustningslistan är ju trevlig: "Roll cage and Toyo Proxes 888 tyres £700" ![]() ![]() ![]() Det ska ju bara tillverkas 450 stycken men de är fördelade enligt följande: - 230 for the UK - 126 for France - 26 for Spain - 26 for Spain - 26 for Germany Vart går de resterande 16 ![]() ![]() |
||||
Re:
Jag litar inte på den listan, dels för att antalet är fel och dels för att Spanien är med två gånger. om det är någon som vill beställa en bil så kan jag höra med någon av kollegorna om det kan tas en till Sverige direkt. Jobbar på Renaults nordiska HQ. _________________ Anders Hansson |
||||
Re:
Skön hjälm, ser bekant ut. Bör vara en Hans. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Är detta ett sk. Sport Auto varv ??? De börjar tidräkningen i slutet av T13 men slutar den i början av T13 ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||
Re:
Kan säkert bli så ;-) Har ju kört den vanliga R26an ganska mycket på Ringen, och bilen är riktigt riktigt rolig (och snabb). Säger som Theo på Rent a Race Car.... "In ze rain...nozing, i say nozing, is faster than ze Megane". |
||||
Re:
Lite OT kanske, men har du några ungefärliga tider på den vanliga R26:an som du själv kört? Vore intressant! ![]() ![]() |
||||
Re:
Nu är ju inte tider intressant ![]() |
||||
Re:
Nu måste vi bena ut lite här, är lite lost på Renault... ![]() Först fanns det väl en vanlig Renault Megané Sport, sen kom det väl en Sport Trophy som Horst körde 8.38 med, men den hade alltså inte diff? Därefter har det alltså kommit en R26 som är lite vassare än Sport Trophy och nu kommer alltså en R26R som bla är 123 kg lättare än R26, har jag fattat det hela då? ![]() |
||||
Re:
Doktorsavhandling i Megane...men så här har jag fattat det: Sport Trophy: Horst 8.38 R26: Sport Trophy + diff + 5 hk (säkert andra smågrejor också) R26R: R26 - 123 kg + vassare chassie (vilket betyder att 8.17 låter väldigt rimligt, snarare i underkant. Steve Sutcliffe (journalist på Autocar) har ju redan kört 8.20 fullvarv, och han är ju knappast någon Ringmeister...) http://www.renaultsport.co.uk/roadca Tycker denna kombo är cool ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4751 besök totalt |