| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: BMW E21 5-växlad låda mm.
|
1556 besök totalt |
|
Jag är intresserad av att köpa lite grejor till E21. Har en BMW 320i E21 från 1980 i mycket gott skick. Den är dock lite högvarvig och saknar en växel. Har fått veta att en diff från E21 323 skall ha en utväxling på 3.45 vilket skulle vara ganska lagom. Söker även en 5-växlad låda med uttag för hastighetsmätare. om någon har en motorhuv av icke rostande material eller i väldigt gott skick (dvs ingen rost eller allvarliga bulor) så är jag spekulant på den med. En uppsättning fina framlampor med bra reflektorer finns med på önskelistan. Maila eller ring! franzen.anders@gmail.com 0706-419608 _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
|
Kan nog ha en del av det du söker, dock ingen diff ( om du inte vill ha 5,00 utvxl
)
Lite risigt med tid just nu bara men ska försöka kika på det asap.
_________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
|
5.00 ?!?!? Shitt pomfritt!
Nej det är just dom där höga talen på utväxlingarna som jag vill komma ifrån. 3.65 eller 3.45 skulle vara fint. Men som sagt, till en början en 5-växlad låda med uttag för hastighetsmätare hade varit helt grymt. Den behöver kanske inte vara fullständigt slutkörd eller dödsplågad av en turbomotor på 16000 häst.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
|
En E21-diff med 3.45:1 och 25% Diffbroms har jag till salu om du är intresserad....men du var ute efter nått billigt utan diffbroms kanske
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 120i E87 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 Touring BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
|
och en 5vxl låda har jag , okänt skick. Okänd årsmodell. Men med h-wire uttag. Billig.
Sen har jag en sportlåda i reserv men den behåller jag nog .Inte billig
Tror jag har en ny plåthuv nånstans ,ska kollas upp.
Har fina yttre ljusinsatser. Sachs bakre sportstötdämpare kanske kan va nåt?
_________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
|
Då skall vi se...
Av Marcus har jag köpt allehanda prylar till E21:an. Där blev det motorhuv, baklucka, dämpare, fjäderbenslagringar bla bla... Huv och baklucka står inför lackboxen, allt annat är monterat och köparen är mycket nöjd. Diff köptes av allas vår Dieter Dammer, den är monterad och fungerar bra... so far. Nästa gång blir det en bromsad diff som tål min omilda behandling. Framlyktor/insatser står fortfarande på önskelistan... En växellåda med 6 lägen varav en bakåt och med uttag för hastighetsmätarwire sökes fortsatt. Den skall passa på M10 eller M30 motor.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
![]() |
SÄLJES
|
1556 besök totalt |