| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Volvo 440 fempappsbil!
|
1304 besök totalt |
|
Jag får se mig besegrad ! Jag har försökt fått ordning på denna häck men nu känns det inte som att det är värt det längre.
Problemet är att bilen inte gick igenom besiktningen pga handbromsen inte tog på vänsterbakhjul. Jag har bytt spännare för handbromsen + nya belägg bak. Tyvärr så funkar fortfarande inte handbromsen på vänster bakhjul ! Det troliga är att det är oket som på någor vis har kärvat i hop (dock så tar fotbromsen tar som den ska).
Nu har det även dykt upp något annat konstigt fel med bromsarna. Pedalen känns konstig och det funkar inte att trycka ut vätska när motorn är avstängd. Drar man igång motorn och bromsservon så kommer det vätska. Pedalen har en konstig känsla. Pumpar man på bromspedalen med bilen igång så upphör ABS,n att funka. Gör man en enstaka inbromsning så funkar ABS,en och pedalen känns OK för att sekunden senare sjunka lite till (ej i botten). Känns redan som att jag har kostat på denna bil för mycket pengar och tid så nu säljs den som reservdelsbil alt. Om någon orkar ta sig ann bromsproblemet. Bilen har även fått anmärkning på rostiga trösklar och rostig framvagnsbalk. Annars så går den bra i motorn och taket har klarat sig från rost . Den har istort sätt nya belägg runt om, ny handbromsjustering och en ny bromsslang.
2000:- hade jag tänkt mig för den. Eller så får ni komma med bud. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
![]() |
SÄLJES
|
1304 besök totalt |