Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3138 besök totalt |
Bromssköldar
Hej har gett mig på att fixa bromsarna på min nyinköpta CRX, p.g.a. att någonting skavde lätt mot vänster-frambroms hela tiden. Det visade sig vara "bromsskölden" som hade kollapsat av rosten och låg emot skivan lite lätt. Lika illa på andra sidan, så jag avvecklade bromssköldarna samt passade på att byta bromsvätska och belägg. FRÅGA: Vad har bromsskölden för funktion ? Behövs det ? M.v.h. Benci ----------------------------------------------------------------------- ![]() ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
Re: Bromssköldar
Att hindra smuts och vatten att träffa skivan.
Nej. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
hejsan benci!
har du lust att läsa igenom forumreglerna en gång till och speciellt den delen om namn och signatur. mvh den lilla terrorist- ![]() hjärtligt välkommen till det enda forumet som det svänger om ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Var det inte Audi A4/VW passat eller något liknande som hade problem med vatten på bromsskivorna för några år sedan, dom fick väl eftermontera sköldar eller byta ut befintliga för att det skulle bli bra.
Jag har aldrig haft problem utan sköldar iofs.. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
kylningen verkar fungera bättre utan sköldar.
jag har inte haft några problem i regn och slask. annars så använda skölden som kylning. göra kanaler i den och leda in luft.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
Nu kommer den andre forum- ![]() Heter du Ludde är det ok, men annars så bör du skriva ditt riktiga namn för att vi inte skall hämta in det tunga artilleriet; a.k.a. Magnus. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
visst är det härligt när storebror övervakar ![]() (fast forumet är ju klart ett av sveriges trevligaste, så jag för namnregistrering!! ![]() |
||||||
hepp!!!! såg jag en trippelpost
![]() ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
För att återgå till ämnet... Jag kör utan sköldar och jag tycker det funkar super! I regn kan man få trampa lite extra ibland.. men kylningen är bra. Ska tillverka nya sköldar senare med luftslangar till fronten
![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Trippelpost??? En kvintettpost såg jag och reducerade den ![]() Ett stort grattis till rejsas nya rekordinnehavare i antal lika postningar. Anders Jeppson! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Anders Jeppsson om jag får be.. lika bra att få det rättstavat med en gång nu när man blivit kändis ![]() Förlåt ![]() ![]() ![]() |
||||||
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Nu har jag ändrat i min signatur, för att slippa komma ihåg att skriva ut hela mitt namn. Men faktum är att jag heter så ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
jag reggade mig för ganska många månader sen, men har inte varit så aktiv.. Och ingen har påtalat att jag behöver byta namn. det väl bättre att jag har ett namn som många använder än att jag har mitt riktigt namn? _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
Låt ditt nick vara kvar men ändra signaturen till att innehålla ditt riktiga namn. Svårare behöver det inte vara. ![]() Huvudsaken, som jag fattat det, är att alla andra användare någonstans ska kunna se vad man heter "på riktigt". _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||||
Håller med helt och hållet. Då höjs tröskeln för att man ska börja "forum-tjafsa". Det är en av stöttepelarna för att detta forum ska förbli så seriöst som det är. (oj så fint sagt om jag får säga så själv.. ![]() _________________ William Ekström |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3138 besök totalt |