| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ventiljusteringsfråga mekansika tryckare.
|
1066 besök totalt |
|
Ny fråga se längst ner. /Johan _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
Nu så har jag fått till det
Någon hade någon gång i tiden justerat med hjälp av schims under tryckarna vilka jag uppenbarligen hade lyckats att blanda ihop, på samma sätt som med tryckarna. Men jag fick låna en lös 931 topp med ventiler monterade, som jag slängde i mina tryckare och kam i då löste sig problemet. ![]()
/Johan _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
Lyfter och ändrar lite.
Har fortfarande problem med en av tryckarna. Den som strular är 1ans avgasventil som ska ha 0,4mm i spel. Men den har 0 och ingenting i spel. Det spelar ingen roll hur skruven skruvas, blir ändå ingen skilnad. Har tittat lite på den koniska skruven som sitter där idag och som jag kan förstå det så är det den tunnaste som har monterats original, så min lilla undran är då om man helt enkelt kan lägga justeringsskruven på typ en bit smärgelduk och slipa bort 0,5 mm ifrån den???? Eller blir det fel och man riskerar att den knäcks och motorn rasar. har hållit på och slitit i mitt hår i 3 månader sanrt och inte fått till det ännu. Toppen ska lämnas till en renoverare under vintern för översyn, men jag vill gärna lösa det här på något sätt just nu för att kunna köra lite med bilen. Hittar inga bilder just nu men kan ta det om det är så att det skulle efterfrågas för att lösa mitt problem. /Johan _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
Frågan är väl allmängiltig?
om man på min crossflow hade haft 0 i justermån på tryckarna hade jag funderat rejält över varför. ventil som börjat äta sig upp i topppen. fel längd på stötstång etc. ex vis Nu antar jag att 944 är SOHC eller DOCH? så ovan exemåpel 2 är väl kanske inte tillämpbart Bild? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
|
Re:
om det är en allmängiltig fråga löder den väl typ så: Hej har en xflow topp 4 ventiler per cylinder med bla bla justering av ventilavstånd. Nu har jag problem med bla bla... _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1066 besök totalt |