| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Soppa pumpsproblem KJET
|
1333 besök totalt |
|
Soppa pumpsproblem KJET
Jaha nu har man gjort första startförsöken på hjärtat men vart problem direkt
Bränslepumparna fungerar inte alls, trots att dem får lite över 13 volt. Förpumpen är oprövad men huvudpumpen är provad av patrik i hans bil. Så är det någon som har nåt tipps om vad man kan göra för att få igång pumparna???? Bilen ifråga är en 924 turbo 81, motorn är 79. /Johan _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
Har du testat att plusmata dem direkt?
Annars brukar det väl sitta ett relä som gör att pumparna bara går när motorn får varvtalssignal. Ibland går pumpen några sek vid tändning till och stannar sedan tills motorn snurrar. Detta kanske skiljer mellan års-/bilmodeller också... _________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||
|
Jodå provat med direktmatning men ingen efekt
Eftersom jag har ett eget elsystem så har jag inget relä till pumpen utom bara en brytare som säger om pumpen ska vara på eller av. Så däri ligger inget problem. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
Är de trasiga kanske? Förpumparna brukar ju gå sönder med jämnan. Huvudpumpen tål ju mer men det händer ju att de skär dem med?
Fungerar pumparna i en annan bil så SKA de gå med direkt plusmatning, right? _________________ Jacob oesterlindh |
||
|
Re:
Kan vara läge att löda lite kablar och kontaker samt skrapa/fetta in jordpunkter. Om det plötsligt fungerar så kan du ge dig tusan på att det plötsligt slutar fungera också.
Men fel man inte kan reproducera är ju lite enerverande. |
||
|
Lite gjorde jag faktiskt.
Tog ut pumpen som satt i tanken och sprayade på elektronikrengöring samt provkörde utanför tanken. Lossade huvudpumpen och spratade på elektronikrengöring. Kontrolerade att alla kabelanslutningar var åtdragna eller satt ordentligt, inkomande anslutning på huvudströmbrytaren satt inte riktigt ordentlig. Jordpunkterna är det inget fel på, har sett över dem tidigare då jag tog ur elsystemet. Sådana fel är riktigt jobbiga JA. /Johan _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Soppa pumpsproblem KJET
|
1333 besök totalt |