Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1201 totalt) |
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/st
Är ju lite synd om "Saabish" i framtiden bara betyder överdesignade mugghållare... ![]() Rätt komiskt egentligen. Saab går med brakförlust...vad göra? ![]() ![]() /Kristian (vars förstabil var en SAAB) _________________ /Kristian Elisson |
||
om de börjar med rätthjulsdrift blir SAAB en "possible" i mina ögon.
Frågan är väl dock om det är en maskerad omega eller annan gammal GM-konstruktion som SABB måste maskera om? Tydligen blir SAAB 9-7 en gammal amerikansk SUV? Enl. min men. kan GM lika gärna lägga ner SAAB. De kommer förstöra (har redan förstört) varumärket så mycket att inte ens den mest inbitne entusiast kommer att kunna "svälja" produkterna. Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
oavsett vad jag tycker om framhjulsdrift så tror jag att det vore katastrof för Saab att börja med bakhjulsdrift...framhjulsdriften är så starkt förknippat med Saab att allt annat blir helt fel...det är i alla fall vad jag tror...
Å risken att det är nån gammal jänkeprodukt dom bygger på gör det hela bara ännu värre... ![]() _________________ /Patrik Rylander |
||
Med tanke på att saab varit fwd från första prototypen så vore det döden att göra den felhjulsdriven nu ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Här t.ex. http://www.aftonbladet.se/vss/bil/st _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
hmm...jag gillar idéen. Framhjulsdrift ger inga direkta fördelar förutom mer plats, billigare tillverkning och konsekventare handling i snö.
Tänkt er en rak 5:a byggd på B234 med en cylinder extra, lite större turbo och bakhjulsdrift, i ett fint chassi av 9-5 typen. Det vore något! Släng i lite trimchips så har man riktigt rolig bil. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Åh, Opel (förlåt SAAB) 900/9-3 (den förra modellen, med Opel Ascona -83 bottenplatta) verkar inte ha stört de entasiuaster jag känner! och sämre bil än den blir ju faktiskt svårt att göra. Föreställer mej att sagda entasiuster redan sitter och filar på argumenten varför bakhjulsdrift är överlägset! Märkesbyte är INTE ett option i de kretsarna. JohanR (som haft 4 SAAB, men den sista var en Opel och där tog det slut) _________________ Johan Rådlund |
||
Hörde det på radion i morse... Väldigt tråkigt att förstöra saab på detta vis! Personligen föredrar jag bakhjulsdrift men saab är saab och dom ska bannemig vara frahjulsdrivna! sen att dom ska flytta produktionen till Detroit liknar ju ingeting ![]() _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1201 totalt) |