Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: peugeot 205gti-89
915 besök totalt
Håkan Svensson1
Växjö
Här sen Sep 2005
Inlägg: 19


Trådstartare
S: peugeot 205gti-89

Ett påbörjat raceprojekt som stannat av pga tidsbrist.

sparco stol på förarsidan
bytt bakaxel från en 309 (ej gti)med stumma fästen, inte renoverad så den är lite hög bak men rör sig fint.
bytt frambromsar till 307 1,6 (samma som 206gti?) (skivor och belägg nya, oken ca 1000mil gamla)
stålomspunna bromsslangar runt om
nytt avgas med fullflödeskatt
höger (tror jag det va) drivknut är ny
open airfilter k&n
shortshift
bak flyttat nytt batteri
kamrem spännare och vattenpump är bytt
istort sett alla slangar till olja och vatten bytta på motorn
ny lambdasond
alla oljor nya
tänkablar, rotor och stift nya

Har 15"aluplåtfälgar (Lätta) liggandes sitter orginal 15" på nu.
gula konidämpare och fjädrar nya i kartong

motorn är bytt förra vintern till en som gått ungefär samma, bilen har rullat ca 21000 (pågrund av ett stort hål i blocket...)

går fint, har inte kört några längre stäckor med den den i sommar, är avställd men gick igenom bes utan problem sist.
baksäte och lite plast finns kvar men vet ej skicket på det, ligger i ett kallförråd.
lite rost på samma ställe som alla andra205or, framför vänster bakhjul annars ingent som jag sett

Jag har kört ca 300mil sen den blev "klar" i höstas.

tänkt mig 10000:- för bilen
13000 med dämpare och fälgar
eller ge mig ett bud så ska jag fundera på det
PM eller smarthakan@hotmail.com funkar
Mvh Håkan
Växjö

_________________
Håkan Svensson
205gti-89 under uppbyggnad
Citera
Håkan Svensson1
Växjö
Här sen Sep 2005
Inlägg: 19


Trådstartare
inredningen är fin, kan återmonteras för en bra vinterbil.
Hyfsade vinterdäck finnes, konisarna är sålda.

nybesiktigad utan anmärkning.
/Håkan

_________________
Håkan Svensson
205gti-89 under uppbyggnad
Citera
SÄLJES
S: peugeot 205gti-89
915 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande