| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hoppande bromsbelägg ?
|
1756 besök totalt |
|
Hoppande bromsbelägg ?
Efter jag bytt belägg på bilen så upplever jag att dom "hoppar" i lägre farter. Låter lixom klonk klonk klonk i takt med farten. Petar jag lite på bromsen slutar det. Precis som om beläggen ligger och hoppar/skallrar i oken. Vad göra för att motverka ? och varför lät det inget med dom andra beläggen ? Kanske försvinner när dessa slits ner lite ? _________________ Andreas Fougner Ezelius |
||
|
Har inget svar men exakt samma problem, bromsarna gnisslar under färd, lätt broms så försvinner det eller om jag vrider lite på ratten. Original skivor, xp8 belägg, har smörjt upp ett antal gånger och ser inget konstigt.
Att bromsarna gnisslar när jag bromsar är ok men att dom gnisslar vid fär är lätt störigt.
Jag har också carbotech. Dock kör jag xp8 i fram och ax6 i bak. Det är i bak jag upplever att det skramlar. Kollade på orginalbeläggen nu och märkte att dom har en liten film på baksidan. Kanske för att hålla dom på plats? Kan inte komma ihåg att carbotechbeläggen hade det, så det kan ju vara problemet !
Snart kan jag starta en orkester med alla ljud som bilen gör. Men ska det vara racing så ska det
_________________ Andreas Fougner Ezelius |
||
|
Utan passbleck,småfjädrar eller annat originaljox för att hålla beläggen på plats så låter det lite, men resten av bilen måste ju vara rätt tyst för att det ska höras.
Så för att citera BBD, "höj stereon" (eh, gasa mera eller minska stolek på slutburken ).
|
||
|
Re:
Det skulle nog behövas 300W och ett par 12" element innan mitt klapprande försvann. MÅSTE leta reda på mellanlägg och annat nån dag, för nu låter det som om hela drivlinan skall knaka sönder... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
varför kan du inte trixa dit antiskrammelfjädrar ?.
Sitter ju original på en massa bilar torde väl inte vara nån omöjlighet att hitta något som går att trixa dit. Dom som jag tjöpte till jettan passade inte alls tyckte jag.. måste vart till ett par andra ok.. men med lite bända och vrida på de dära plåtbitarna så funkade det som det var tänkt _________________ Mats Andersen |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Hoppande bromsbelägg ?
|
1756 besök totalt |