| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Känner någon igen kontakten på bild?
|
2241 besök totalt |
|
Känner någon igen denna kontakten, är det någon standard historia? Det är en Mikuni spjälllägesgivare från en Suzuki. Jag behöver ha tag i en hona som passar på den. Har kollat med en MC-skrot men dom ville bara sälja hela kabelhärvan och det känns lite onödigt. Kan den sitta på någon bil också kanske?
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
Nu vet jag inte hur stor den är men jag hade nog gjort en egen lösning med de smala kabelskorna som finns.
Men det är jag det, patentare är min specialitet... Iallafall om det är dyrt eller svårt att få tag på anslutningen.
|
||
|
jag hade tagit oisolerade stift med skrympslang över, sen fyllt hålet med silikon eller dyl..
jag kan nog vara skyldig roger nån krona för att snott han patent några gånger =) _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
|
Jo, de smala kabelskorna passar nog på stiften. Det har jag redan lurat ut som reservplan, men jag skulle helst ha en riktig kontakt.
Jag har samma problem med kontakten på min edis tändspole (för 6:a), dom sparar tändspolen på skroten men pressar bilen med kontakten kvar i kabelstammen. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
Jag vet att denna kille byggde nytt elsystem till sin Megabusa, och skaffade div kontakter. Hemsidan gick inte att ladda just nu, så du kan kolla om du vill lite senare.
www.megabusa.co.uk |
||
|
Vill minnas att Dalhems sålde sådana kontakter löst. Honan har en gummikrage runt sig. är det inte en AMP kontakt?
_________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
||
|
Har du kollat ELFA?
De brukar ju ha de mest omöjliga grejer du inte visste du eller någon behövde!
|
||
|
Honan har säkert en gummipackning av något slag. Har ingen aning om vad AMP kontakt är tyvärr.
Ska kolla med Dalhems, tyvärr har dom världens kanske sämsta hemsida/webshop, inte en enda bild på nånting.... Kanske kan ta om maila dom bilden. ELFA har jag skummat igenom men inte hittat något liknande. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
AMP, det är den "vanliga" typen av kontakt som sitter precis överallt i vanliga bilar va? Typ spridare, sensorer mm. Sitter en metall bygel man trycker in för att lossa?
Nej, en sån kontakt är det inte, detta är något japanskt helvete förståss
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
Kan det här vara något?
http://www.autosportlabs.org/viewtop _________________ Daniel Gustavsson |
||
|
Re:
Där fanns ju en länk till en engelsk firma som hade kontakten. http://www.dataspares.com/products/C Tack! £6 plus moms och frakt är ju billigare än en kabelstam från skroten. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
Re:
Nej det är tillverkaren utav den kontakten du hittade i england men det priset låter helt ok!
_________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
||
|
|
||
|
Re:
För mycket lösgodis och laptop över skrevet i 2 timmar _________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
||
|
Eftersom det var en sådan framgång med den andra kontakten så kanske någon vet vart man får tag i denna 4-poliga EDIS kontakt?
Har inte lyckats lokalisera någon på skroten än då de sparar spolen men pressar bilen med kontakten kvar i den. Ford har den inte heller. Har mailat Dataspares som hade den andra kontakten och frågat, men inte fått något svar än.
||
|
Svarar mig själv då jag hittade kontakten här: http://trigger-wheels.com/store/inde
Typiskt att man hittar den då man inte letar efter den för jag surfade in där av en helt annan anledning. Dubbelt irriterande att jag köpte triggerhjul därifrån för ett par månader sen och inte såg detta..... Fast dom kanske har utökat sitt sortiment med detta sen sist. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2241 besök totalt |