Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 53 besök senaste veckan (8818 totalt) |
Det beror på vad du är ute efter. Som jag sa innan, farten varierar, både i bilarna och i förarna. Det har inte varit så mycket flaggvakter ute tidigare körningar (knappt någon ute runt banan). De som kämpar som instruktörer är i.o.f.s. tjänstvilliga men ganska få.
Är det grejor du kan leva med så, ja, då är det en jättebra dag att börja på. Men Känner du dig osäker, leta reda på en mer instruktörsledd tillställning (som i.o.f.s. kommer kosta en bra slant mer) och red ut frågetecknen så fort de uppkommer. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Jag skulle säga att det på ett sätt är ett av de bästa tillfällena av de som vi anordnar, eftersom vi kommer börja dagen med en liten genomgång 09.15, dels tar vi upp lite saker att tänka på, dels lite regler vad som gäller. Sedan åker vi ut på ett led på banan och stannar till i de partier som är intressanta att titta på, vilket antagligen blir esset, torpa, chikanen och rondellen. I varje kurva går vi igenom ett idealspår som passar de flesta när man börjar köra banan (ett tips är även att läsa banguiden här på Rejsa innan). Vi som arrangerar har kört ett antal tusen varv på banan så vi börjar väl kunna banan hyfsat, men den här dagen kommer även Mattias Andersson vara med och gå banan. Som det proffs han är kan han säkert komma med bra synpunkter och förslag på alternativa spårval. Klockan 10 är det sedan dags att börja köra. Vi får se lite vilka det är som dyker upp, om det är många nybörjare kan vi dela upp exempelvis de första 4 passen med mindre och mer erfarna förare. Mattias Andersson kommer att finnas kvar även när vi börjar köra. Han har antagligen med sig sin Alfa och kan ta med passagerare som vill åka banan med honom och få en mer praktisk demonstration och extra genomgång (Nej, det är inte tävlingsalfan... ![]() Ni som är intresserade av genomgången, kom gärna i god tid så att ni har hunnit besiktiga bilen och anmäla er innan kl 09.15. Mvh Rikard (Ett annat alternativ om man känner sig osäker som nybörjare är att komma ut lite senare på en kvällskörning som vi har mellan kl 17-20. Efter kl 19 kan det ibland bli lite glesare på banan och chansen är större att någon av oss funktionärer hinner åka med som instruktör och gå igenom banan. Nackdelen är att man inte får genomgången på banan och att det inte blir så mycket körtid.) _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
Ni borde ha en liten "anmälningslista" här så man vet hur många o vilka som tänkte komma..
Särskilt så man vet så att det inte blir för många då sviestad banan är väldigt liten o trång.. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Re:
Kommer det allt för många bilar kör dom 15min pass http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=8&SektId=111 För egen del så är jag mycket tacksam att LMS kör med sk. "drop in". Är vädret dåligt eller om det är problem att komma ifrån jobbet, så har man iaf. inte bundit upp sig till en anmälan. _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
Re:
Köpt ny bil eller skruvat intensivt? Kul att du dyker upp ![]() Åsså standardfrågan till LMSarna: Ni har väl bokat sol? _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Re:
Det är samma bil men jag har skruvat en hel del för att få till det.....men nu verkar det fungera som jag vill..syns då! _________________ Mikael Ankler Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002 |
||||
|
||||
Re:
Tack för det! Den klarade sig bra och därför har jag kunnat fixa allt själv. Hoppas vi får en heldag med bra väder så man kan hinna optimera... ![]() _________________ Mikael Ankler Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002 |
||||
Kommer med min RX-8 om vädret blir bra
![]() ![]() /Lasse _________________ Lars Bergström Mazda RX-8-04 Feritta 2.5" Sport exhaust ACT-Prolite svänghjul Unichip piggyback Braid 8x18 med Kumho R däck Tein Street coil overs. |
||||
Jag kommer med tjänste DKV:n (Audi A4 2,0T avant Q),
Är lite orolig för däcken, Michelin pilot primacy 215/55R16 93Y i stort sett nya håller dom för en dags banåka? Tänkte köra 15 minuters intervaller så grejorna får svalna av lite i mellan. Är 2,8 bar kalltryck förmycket till dom däcken? Bilen väger 1650kg och har 250hk/380Nm med fyrjulsfrift. Kan man använda SMA Licensförsäkring istället för att lösaengångs licens? _________________ Christian Eriksson |
||||
Jag tänkte försöka titta ner till Sviestad med antingen Smurfen eller ShoppingClion. Måste få på nya däck på Smurfen, osäker på om det hinns med innan helgen...
Beror ju även lite på väder och vind föståss... Steffe hotar med att lägga några varv med familjekombin i brist på ihopskruvad kebabräser. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
och hur förhandlingarna med AL går ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
![]() |
||||
Bilen min överlevde ringen så om det inte regnar kommer jag ner! Jag ska försöka få med mig en subaru sti och en bmw m535 också..
|
||||
Re:
Nej, om man inte har någon av de SBF-licenserna som krävs måste man lösa en PR-licens. Mvh _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 53 besök senaste veckan (8818 totalt) |