Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 15, 16, 17 >> 18 besök senaste veckan (78222 totalt) |
Takbox? Ähh, då har du för mycket prylar med dig...
![]() Det såg lyxigt ut att kunna köra utan sidorutor när du körde om mig på motorvägen. Det saknade jag i värmen. ![]() ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
_________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Ska du sälja ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
Ja man är ju inte klok. Kommer väl att fortsätta på min bana av självplågerier framöver också antagligen... ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Analys
Jag har jämfört din bästa tid på lördagen med min bästa tid i maj. Det är en hel del saker man kan säga om skillnaderna... ![]() När man kikar på summerad analys så skiljer tiden med retardation fyra sekunder. Då kan man fråga sig vad jag håller på med. Eller kan det vara det faktum att du kopplat bort ABS och uppnår högre retardation. Sannolikt är det en kombination. Men fyra sekunder... ![]() ![]() På hastighetskurvan ser man att du bromsar senare och bättre. Jag hade sunkiga klossar men därtill så kör du utan ABS. Det verkar ge stor förbättring av peak retardation. Faktiskt så är uppmätt retardation bland det bästa jag sett hittills på de GT2, CSL etc som jag analyserat. Du kör snabbare på alla sträckor men absolut största skillnaden finns att finna över NGK krönet och fram till vänstern innan idioten. Här tror jag att vi har förklaringen till 1,5 sekunder av skillnaden mellan oss. Och det stämmer rätt bra med vad man såg ifrån läktaren på racet. Här var du snabbare än bilarna runt dig i Cupen. Om det är mest din bil eller mest du, det kan jag inte säga. Men om det är mest du - SNÄLLA LÄR MIG! ![]() Man ser att du har bättre sidogrepp. Skillnaden är 0,2 g vilket får anses vara skillnad som natt och dag. Du har lägre vikt i bilen, hårdare setup och bredare däck. Och körskicklighet sannolikt. Jag ska få på lite bredare däck framgent och förhoppningsvis kan jag minska skillnaden något. ![]() Här ser man acceleration och retardation. På tvåan har du lite bättre acceleration sannolikt på grund av lägre vikt men på övriga växlar verkar det gå rätt jämnt. Man ser hur du pumpar bromsen efter långa rakan. Det kan ju knappast vara för att hindra låsning. Är det någon tanke bakom typ att låta bromsarna kyla? Sedan ser man en miss som jag gör. Efter NGK krönet, nere i svackan så släpper jag på gasen. Jag gissar att det är på grund av en annan bil som stör mitt varv. Jag kan inte tänka mig att jag släpper av där. Du håller i alla fall stumt. Du kör snålare i idioten och därför kommer kurvorna lite ur fas. Bättre prestanda i din bil, bättre grepp i däcken och mer körskicklighet i din körning. Mer skillnad än så är det inte. ![]() Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||||
Tankar efter Knutstorp
Jag har funderat mycket nu under en veckas tid. Har så svårt att bestämma vad nästa drag ska bli. Ska man sälja och börja med nåt nytt? Eller vidareutveckla så den kanske hänger med riktigt skapligt i Specialklassen? Bygga den till modifierad? Motorn och 15" hjulen finns redan... Eller bara skaffa slicks och försöka sänka nån sekund på varvtiderna och acceptera att det finns de som alltid kommer vara snabbare? Den är ju kul att köra som f-n... Och bra att den är gatreggad. Eller bygga en m3 breddad e30 som man alltid velat ha. Kanske med en S50 istoppad? och bara ha den på gatan. Eller är detta budgevarianten av en snabb Specialbil? 1000kg/286hk? Ska man tävla överhuvudtaget? Måste man det? Kan man ha roligt med mindre pengar? Antagligen går det för sakta med mindre pengar..? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re: Tankar efter Knutstorp
jag tycker klart att du ska ha en m3 e30 ![]() ![]() |
||||
Du verkar som du är ungefär lika vimsig där uppe som jag just nu :P.
Man kan ju se det som så, måste man vara snabbast i klassen för att det ska vara skoj? Vill man bara köra tävlingsmomentet för en liten extra adrenalinkick? Fundera över det, och blir svaret nej på första och ja på andra är det bara handla slicks och vara med i fortsättningen också ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
Kloka rader, men det är väl just lite av detta som jag har svårt att svara på. Jag hade kul på Knutstorp, absolut. Och med slicks kanske jag kunnat köra lite fortare också. Så det är inget dåligt alternativ! ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Markus,
Kom i håg att flertalet cupförare har tävlat under många säsonger i sina bilar. Att vinna en ![]() Ta första säsongen som en erfarenhet, och passa på att finlira med bilens inställningarna. Roligt kommer du i alla fall att ha oavsett. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Du har så rätt Hobbe! Du är också en klok man. ![]() Här kommer en film från första deltävlingen: http://www.youtube.com/watch?v=7bvJz Såhär i efterhand och när man ser det på film känner jag mig väldigt feg. Men jag kom hem oskadd med bilen och det var ju en av målsättningarna... _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Ja nu är det blandade känslor. Brukar oftast kännas bra när man sålt en bil, men inte nu.
Hoppas iaf att den nye ägaren får många mysiga banvarv och att han blir riktigt nöjd. Jag får väl börja läsa annonser nu... ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Re:
Verkar inte som vi får se den i cupen. Men köparen hänger på rejsa så man kanske får se den i ngt sammanhang..? Jag söker: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Vet du om ngt? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||
Antar att du känner till denna sida: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ olof Johansson |
||||
Re:
Synd att du sålde den, för den var en fin kärra! -Men du verkar ju till att ha snöat in på den "rätta" karossen i alla fall ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 15, 16, 17 >> 18 besök senaste veckan (78222 totalt) |