Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Kebab/Sushiresa Nürburgring 1-3:e Augusti 2008 -reserapport!
<<   1, 2, 3, 4   >>
10672 besök totalt
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003

Fan va trevligt det ser ut. Vi måste missat varandra tyvärr! Du fick inte ngn bild på en sv-reggad BMW 1-serie?

BTG 07:42
Citera
H.Jöngren
Stockholm
Här sen Okt 2005

djungel-Jim skrev:
Stort tack till Henric för all hjälp Som tack för hjälpen tvingade jag med honom på resan

Trippen i sig var mer än nog tack för garagemeket jag bidrog med thumbs up och som grädde på moset blev man bjuden på sitt första nordschleife varv , så din plan att få mig att fastna för ringen lyckades

djungel-Jim skrev:

Tur med vädret hade vi också, "stek"-heta var vi... öh, dagarna menar jag

Stockholm
Här sen Okt 2005

Trevlig berättelse. Och vilken mysig bild

https://rejsa.nu/im/_ringen/182-new_2008-08-06-img_2211.jpg

Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005

varför blev den en länk??

Ska nog inte försöka så mycket med datorer...

Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

nickestrid skrev:

Ska nog inte försöka så mycket med datorer...

visst ska du det
om du skriver [img] före bildens addres och [/img] efter så funkar det.
alltså

[img]http://rejsa.nu/im/_ringen/182-new_2008-08-06-img_2211.jpg[/img]

du kan även blåmarkera bildens adress och klicka på knappen som heter Img när du skriver meddelandet.
Då får den markerade texten den "tag" du önskar.

Stockholm
Här sen Okt 2005

Mysig bild

Tack Anton

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

H.Jöngren skrev:
djungel-Jim skrev:
Stort tack till Henric för all hjälp Som tack för hjälpen tvingade jag med honom på resan

Trippen i sig var mer än nog tack för garagemeket jag bidrog med thumbs up och som grädde på moset blev man bjuden på sitt första nordschleife varv , så din plan att få mig att fastna för ringen lyckades

Mission accomplished!! Det värsta är att ditt första varv på ringen var 100ggr bättre än mitt första och nu efter alla varv i passagerarsätet lär du hitta runt på banan ordentligt bra när vi åker ner nästa gång thumbs up

Tack Nicklas!!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Andreas Sjöström skrev:
Fan va trevligt det ser ut. Vi måste missat varandra tyvärr! Du fick inte ngn bild på en sv-reggad BMW 1-serie?

Hej Andreas! Ja det var inte ofta jag såg några svenskregistrerade när jag själv var vid parkeringen - det var mest när jag stod vid banan och fotade jag skymtade svenska registreringsplåtar! Jag försökte knäppa alla jag såg men verkar inte ha fått med dig... Jag vet att jag såg dig på banan någon gång och jag KAN ha en bild av dig från sidan i karusellen, men den blev suddig och dålig tyvärr!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

djungel-Jim skrev:

Denna rackare accelererade snabbare än en GT3 Mk II rakt fram!

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Christian Eick skrev:

Ja den var riktigt hårig! Visst var den väl turbokonverterad?

Trevligt att hälsa på dig en kortis förresten Christian! Jag hoppas jag ser dig nästa gång jag är nere så jag kanske kan tjata till mig lite stöd och hjälp med spårval osv?!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

djungel-Jim skrev:
Christian Eick skrev:

Trevligt att hälsa på dig en kortis förresten Christian! Jag hoppas jag ser dig nästa gång jag är nere så jag kanske kan tjata till mig lite stöd och hjälp med spårval osv?!

Ja, den var turbomatad! Trevligt att träffa er också, synd att det inte fanns mer tid till snack. Och tjata behöver du inte göra, åker gärna med och kan jag bidra med något är det bara kul! Är redan imponerad av din körning! Åkte ju ut efter dig och Åke på ett av de första varven på söndagsmorgonen och var ikapp er först mot slutet av varvet, riktigt bra kört med tanke på din ringa erfarenhet och att det var lurigt småfuktigt här och var! thumbs up

Göteborg
Här sen Aug 2003

Re:

djungel-Jim skrev:
Andreas Sjöström skrev:

Hej Andreas! Ja det var inte ofta jag såg några svenskregistrerade när jag själv var vid parkeringen - det var mest när jag stod vid banan och fotade jag skymtade svenska registreringsplåtar! Jag försökte knäppa alla jag såg men verkar inte ha fått med dig... Jag vet att jag såg dig på banan någon gång och jag KAN ha en bild av dig från sidan i karusellen, men den blev suddig och dålig tyvärr!

Även en suddig bild vore kul att se - lägg upp!

Roligast hade varit om ngn fick med vår "nära dödenupplevelse" i Wippermann..

Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003

Re:

Christian Eick skrev:
djungel-Jim skrev:

Stor turbo på en BMW-6a i en M3 E30... inte helt konstigt. Fast jag trodde det skulle vara än mer ryt i den. Vi såg den bl a i Brünnchen där man kan stå på rätt bra på rakan, men den susa mest förbi tyckte jag. Absolut mest lät en 60-tals rejs-911.

Vänta bara till jag släpper lös Supran!

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Andreas Sjöström skrev:
djungel-Jim skrev:
Andreas Sjöström skrev:

Även en suddig bild vore kul att se - lägg upp!

Roligast hade varit om ngn fick med vår "nära dödenupplevelse" i Wippermann..

ok jag tankar upp bilden när jag kommer hem ikväll så får vi se om det verkligen var du - hoppas inte på för mycket bara

Jag fick just tips på ett par andra ställen det kan finnas bilder! http://forum.ringersforum.com/viewtopic.php?t=41498 Jag får skumma igenom de sidorna ikväll..

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Christian Eick skrev:
djungel-Jim skrev:
Christian Eick skrev:

Ja, den var turbomatad! Trevligt att träffa er också, synd att det inte fanns mer tid till snack. Och tjata behöver du inte göra, åker gärna med och kan jag bidra med något är det bara kul! Är redan imponerad av din körning! Åkte ju ut efter dig och Åke på ett av de första varven på söndagsmorgonen och var ikapp er först mot slutet av varvet, riktigt bra kört med tanke på din ringa erfarenhet och att det var lurigt småfuktigt här och var! thumbs up

Tack för de snälla orden Jag måste erkänna att det tär ordentligt på egot att få en clio i baken när man själv tycker man pressar ordentligt hehe! Jag vet inte om jag missförstod ditt blinkande när jag försökte släppa förbi dig så jag ber om ursäkt om jag stoppade upp din framfart!

Det var lite kul när jag läste i Micke/BTGs reseberättelse att du tipsat honom om att köra med mer attack och högre växlar - det var exakt det som gjorde att jag tappade ~20 sek på min BTG de sista två varven jag åkte! Jag önskar det hade gått upp för mig tidigare under helgen! (fast egentligen var det väl lika bra att det inte gjorde det.. nästa resa blir det bur etc. i bilen!)

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003

Hittade oss i Karusellen [img]

Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003

Jag ska börja kika igenom mina bilder från helgen.
Tror vi lyckades missa Jim hela helgen!!
Men jag undrar om du inte körde om oss utanför Malmö vid typ 22 tiden på torsdagen..

På tal om ryt i bil... Denna lät och verkade gå väldigt bra

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Andreas Sjöström skrev:

Såg att det var en 123d du hade, hur kändes den på ringen?

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Andreas: De där bilderna du hittade var 100ggr bättre än den jag tog som kanske var på dig så jag skippade att tanka upp den

Peppe: Jag var rätt dålig på att hålla mig kring parkeringen så i stort sett enda gången jag såg bilar från sverige var när jag stod vid sidan av banan och fotade/tittade!

Vi befann oss vid malmö vid den där tiden så det var nog mig du såg.. Du skulle ha blinkat och tutat och fått mig att stanna så kunde vi språkat! (jag hade väl iofs blivit livrädd och inte vågat stanna...)

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003

Re:

bmw130 skrev:
Andreas Sjöström skrev:

Såg att det var en 123d du hade, hur kändes den på ringen?

Ja det är ju ingen raket, men jag måste säga att jag är imponerad av chassie och hur konsekvent bilen uppförde sig på banan. Trots en helt orginal bil med run-flat däck så höll det i riktigt bra. BMW har verkligen lyckats måste jag säga.

thumbs up

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Peppe Fröjd skrev:

På tal om ryt i bil... Denna lät och verkade gå väldigt bra

Det där är väl EDo-Porschen som Patrick Simon kör rekordvarvet i
http://www.youtube.com/watch?v=yAxmovwRZlI

Nürburgring
Kebab/Sushiresa Nürburgring 1-3:e Augusti 2008 -reserapport!
<<   1, 2, 3, 4   >>
10672 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande