Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Treadwear På Däck Till Opel Speedster?
1371 besök totalt
bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Trådstartare

Skall köpa nya däck till bakfälgarna på min Speedster och funderar på vilka man skall välja?

Vet att originalen (potenza) funkar riktigt bra. Men har fått ett kanon pris på Dunlop sp sportmax 9000.

Dessa har 280 i treadwear medans Potenza (som är original) har 140. Kommer det att funka med Dunlop däcken på Speedstern?

Meningen är att det skall var ettpar ok gat sulor och inte något slags race däck. Men det hade ju varit synd om de funkade riktigt dålig och pajar körglädjen!?

Någon som vet?

bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Nu vet jag svaret själv.

Speedster behöver 140 för att kunna funka som den skall. Går med de andra däcken men inte om man vill gasa!

borg
Lund
Här sen Jan 2003

Har man en körglad bil är det dumt att spara ett par kronot och köpa hårdare/svajigare billiga däck. Det förstör ofta mycket av upplevelsen.

Efter att ha kört runt min boxster en hel del på R-däck så kändes det alltid trist att sätta tillbaka gatdäcken. Det svajar och flexar och man tappar en hel massa körglädje. Enda nackdelen med R-däck på gata är om det ösregnar eftersom det är enklare att vattenplana, livslängden är helt acceptabel jämfört med de sportigaste gatdäcken.

bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Japp, finns en nackdel till. Iaf på min Speedster. Hela sidan har blivit prickig för att R-däcken plockar upp så mycket grus och småsten.

Men Lite bredare R-däck kontra standard däck är som två helt olika bilar!

Däck för banåka
1371 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande