| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa 10.9 bult i udda dimension?
|
1901 besök totalt |
|
Jag behöver två stycken bult till mina främre övre bärarmar. Dimensionen för att vara exakt är M12x1.75x220, och kvaluttan är 10.9. Det är dom genomgående bultarna som håller övre främre bärarmarna vid framvagnsbalken. Finns det någon välsorterad handlare som för dessa i stockholmsområdet, gärna norrort? Håller kvalitén eller ska jag köra på ännu bättre? Stefan _________________ /Stefan Leeiner Opel GT -69 |
||
|
_________________ /Anton Lillsund |
||
|
Men ÅH! Det var grymt pinsamt...
Ibland ser man inte det som är mitt framför ögonen! Per, den ogängade delen är ganska stor, det är bra dom yttersta centimetrarna som är gängade. Nu kan jag inte kolla eftersom dom jag har är monterade i bilen... _________________ /Stefan Leeiner Opel GT -69 |
||
|
jag har köpt alla bultar nya i 12.9 mm till min framvagn i Mantan (typ samma som din har jag för mig)
via Stig Kristianssons Bil i Hörby ! Utmärkt service & bra priser ! _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||
|
Re: Var köpa 10.9 bult i udda dimension?
Med de skruvar du har idag; 'har du en säkerhetsfaktor ~ 25. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1901 besök totalt |