Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Märkning Porsche fälgar (tidigare Renovera fälgar)
2 besök senaste veckan (3558 totalt)
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Jag har kommit över en uppsättning 18" cup 3 fälgar till Porschen
En av dem är rejält kantstött med en spricka i fälgkanten, de andra tre är i behov av lack då den släppt på flera ställen.
Vem utför sånna här jobb på ett bra sätt till en rimlig peng? Gärna någonstans i Sörmland.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Skullman i Åkers Styckebruk

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Dude skrev:

Är de duktiga?
Geografiskt så är det perfekt!
Har du några kontaktuppgifter?

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Fredrik C skrev:
Dude skrev:

Är de duktiga?
Geografiskt så är det perfekt!
Har du några kontaktuppgifter?

Skullman Enterprise AB
647 95 Järsta
ÅKERS STYCKEBRUK
0159-308 61
Fax 0159-300 61
Mobiltfn 070-688 34 44

om de är bra eller inte kan jag inte svara på med de har funnits i branchen många år
& det brukar man inte klara om man inte kan sin sak

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004

Jag har bra erfarenheter av Skullmans så ja dom är bra, har aldrig hört någon säga något dåligt om dom heller.

Falkenberg
Här sen Mar 2003

fälgfixarna i helsingborg är mycket duktiga där har jag renoverat och lackat om fälgar.

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jaha, då verkar det som att man blivit blåst !
Hämtade ut fälgarna från bussgods idag och började syna dem. Att det var skador på dem visste jag så det var ingen fara. Men i annonsen så hette det att det var originalfälgar... så verkar nu inte vara fallet, förutom en av dem! och det är den som har besökt en trottoarkant .
För visst sjutton ska fälgarna ha ett Porsche nr i en av ekrarna om det är en original fälg? eller kan det sitta på något annat ställe? Den skadade fälgen har ett 993 nr och man ser tydligt ET nr osv.
De andra tre fälgarna har några nr som jag ej kunnat tyda men jag har vare sig hittat Porsche nr eller ET.

På fram hjulen sitter det 235or av olika fabrikat men det ena är bredare än det andra så frågan är om fälgarna ens har samma tum! Eller kan det skilja i bredd mellan tillverkare av däck?

Även ekrarna ser olika ut på baksidan. Original fälgen har som en grop med en förstärkning i ekern, de andra tre har bara en grop i ekern.

Har Porsches originalfälgar sett olika ut eller är detta tre st kopior jag har fått på halsen...
Nu är det ju ingen fara bara de håller samma ET och tum, men jag är tveksam till om det är så.

Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

Re:

Fredrik C skrev:
Hämtade ut fälgarna från bussgods idag och började syna dem. Att det var skador på dem visste jag så det var ingen fara. Men i annonsen så hette det att det var originalfälgar... så verkar nu inte vara fallet, förutom en av dem! och det är den som har besökt en trottoarkant .
För visst sjutton ska fälgarna ha ett Porsche nr i en av ekrarna om det är en original fälg? eller kan det sitta på något annat ställe? Den skadade fälgen har ett 993 nr och man ser tydligt ET nr osv.
De andra tre fälgarna har några nr som jag ej kunnat tyda men jag har vare sig hittat Porsche nr eller ET.

På fram hjulen sitter det 235or av olika fabrikat men det ena är bredare än det andra så frågan är om fälgarna ens har samma tum! Eller kan det skilja i bredd mellan tillverkare av däck?

Även ekrarna ser olika ut på baksidan. Original fälgen har som en grop med en förstärkning i ekern, de andra tre har bara en grop i ekern.

Har Porsches originalfälgar sett olika ut eller är detta tre st kopior jag har fått på halsen...
Nu är det ju ingen fara bara de håller samma ET och tum, men jag är tveksam till om det är så.

Himmla trist Fredrik om du inte fått rätt grejjer..

om jag inte minns fel så skall Porsche fälgar ha ett 9-ställigt nummer typ 993.xxx.xxx

Det borde skilja en del i vikt mellan orginal och kopior,, är det inte så att Cup 3 fälgarna skall ha ihåliga "ekrar"

häv köpet eller pruta om det går

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
"häv köpet eller pruta om det går"
Jo jag sk göra ett försök.
Det som irriterar mig mest är att det är olika fälgar! Det borde ju säljaren haft koll på.

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Var köpet beroende av att det skulle vara originalfälgar?
Frågade du säljaren rakt ut om det var originalfälgar som han hade?

Dvs har säljaren ljugit, eller bara inte vetat bättre?
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002

Re:

Magnus Svensson skrev:
Fredrik C skrev:

Himmla trist Fredrik om du inte fått rätt grejjer..

om jag inte minns fel så skall Porsche fälgar ha ett 9-ställigt nummer typ 993.xxx.xxx

Det borde skilja en del i vikt mellan orginal och kopior,, är det inte så att Cup 3 fälgarna skall ha ihåliga "ekrar"

häv köpet eller pruta om det går

Dom cup och även fuchs fälgar jag har hållt i har haft ihåliga ekrar. Kopior på cup fälgarna brukar inte ha den urfräsningen. Sen är allt stämplat med porsche nr, är det inte märkt så bör det vara en kopia.

Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Nu har jag fått tag i säljaren och han erkände sitt misstag så nu skickas fälgarna tillbaka till Malmö.
Kopiorna är troligen mille miglia.
Han lät förvånad på telefon och det var aldrig nån diskussion när jag sade att jag vill skicka tillbaka så jag tror nog att han var ovetandes om vad han sålde...
Så är det någon som är i behov av 18" Cup-kopior med renoveringsbehov så kan jag förmedla en kontakt.

Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Fredrik C skrev:

Så är det någon som är i behov av 18" Cup-kopior med renoveringsbehov så kan jag förmedla en kontakt.

Kopiorna är tyvärr lite av "engångsfälgar", funkar inget vidare att renovera/rikta.
Jag tror dom är gjorda av mjukost, eller något liknande.

Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004

Trist men jag tror du gjorde rätt Fredrik. Jag har också hört att kopior är av engångs natur. De har för dåligt material i så de går inte att rikta, spricker och är för tunga. Köp orginalfälgar! Alla Porsche orginalfälgar har artikelnummret (993 xxx xxx , 964 xxx xxx , 996 xxx xxx o liknande) samt ET ingjutet i ekrarna.
Kolla www.911.se, han har en del beg orginalfälgar till salu.

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
Edin
Eaglemedowhill
Här sen Maj 2008

Jäkla otur det där men man måste ju ge säljaren lite cred för att han tar tillbaka fälgarna utan vidare snack (vad det verkar som).

Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Då var fälgarna tillbaka i Malmö och pengarna tillbaka på kontot.
Som det ser ut nu så kommer pengarna läggar på lack av bilen istället för på fälgar .

Citera
Däck för banåka
2 besök senaste veckan (3558 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande