Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3883 besök totalt |
Porsche 997, 2 Carrera S, 7.50min, Sport auto
Porsche 997.2 Carrera S Equipment: Sport PASM with LSD Michelin CUP tires(they also measured car with normal Bridgestones RE050) PDK PCCB Sport Chrono Plus Bucket seats Ring time: 7.50min(Cup tires) Hockenheim: 1.13,4min(Bridgestones) 0-100km/h:4.4s 0-200km/h:14.9s Weight: 1450kg _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
|
||||||
Har du bytt bil Gaute?
![]() Det har jag i så fall missat! ![]() Hur som helst mycket imponerande tid!!! ![]() ![]() ![]() Funderar på att skaffa mig en såndäringa driftbox till "Påssen", så slipper man hålla på och fibbla med tidtagaruret! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Re:
Nej, ingen porker för mig. Men nog är nya Carrera S en fin bil, hyggligt komfortabel med GT3 prestanda ![]() Har kvar min CSL, som cafe racer med högsta putsfaktor står den mest i garaget hela tiden. Suck ![]() Nä vi får se om det kommer någon ny CSL, om inte har jag nog kvar min. ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
Vad innebär "SA varvet"? Sport Autos punkter för tidtagning eller ![]() |
||||||
Re:
Precis ![]() ![]() |
||||||
Re:
Tack Norrlänningen ![]() Men du vet inte mellan vilka punkter? |
||||||
Re:
Inga problem Dansken ![]() Lånar ett citat från Peeter från denna tråd "https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=22796&highlight=sport+auto+varv" "De flesta sk rekordvarv är nog sk Sport Auto-tider. Dvs där man startat klockan när man kommer in på T13 från GP-banan och stannar klockan där man lämnar nordslingan och kör in på GP-banan igen i början på T13. Så har i alla fall jag tolkat det." ![]() |
||||||
Re:
Dansken ![]() Nästan fullvarv alltså? |
||||||
|
||||||
Här i filmen kan man tydligt se hur ett SA varv går, kolla klockan när tiden börjar/slutar. I vart fall har jag alltid tolkat det som att ett SA varv är på detta sätt. På banan är det tydliga linjer som markerar start/mål på T13. Detta varv ska vara 20.6km. Mellan mål och start är det 200m, vilket gör hela varvet 20.8km
http://www.youtube.com/watch?v=UBZ5i _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
Som referens, vad gör CSL:en SA-varv? |
||||||
Re:
7.50min _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
I dessa 200 meter ingår det ju även en 90 graders högerböj in på T13. ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
@ Stacken
här har du alla Sport Auto tider http://www.sportauto-online.de/aktue Bra att ha länk! ![]() |
||||||
Re:
Kanon, tack ![]() |
||||||
Dessa tider förvånade mig lite:
Ferrari Challenge Stradale ** 7.56 min 02/04 ** mit Sportreifen Ferrari F 430 F1 7.55 min 01/06 Trodde dessa åtminstone skulle vara lika snabba, men ack nej. Det visar ju verkligen hur snabb 997:an är, och för att inte snacka om CSL:en ![]() |
||||||
Re:
Fast både CSL:en och 997:an är också "mit Sportreifen". Det snyggar iaf till F430:ans tid lite. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Re:
Även F430 gick på så kallande sportdäck, corsa. Dock har de missat att notera detta med en stjärna...i protokollet så som de gjort på CSL mm. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
Gör det? Jag ser det som om dessa 200m ligger just efter mål linjen vilken är placerad just efter denna 90 g höger just in på T13 rakan. Som man ser i filmen typ där klockan stannar. Nåväl det är på detaljnivå nu ![]() ![]() Ringnörderi på hög nivå ![]() I övrigt har jag personligen inte sett SA testet av 997, 2 Carrera S men en trovärdig källa har postat på Eriks B forum. Detta nämndes oxå....I forgot to mentione one very important thing-7.50min Ring time was achieved in Sport Plus D mode! Yes, in sportiest AUTOMATIC mode of PDK! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3883 besök totalt |