| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW s14 oljehus + annan vattentemgivare?
|
800 besök totalt |
|
Egentligen 2 frågor så vi börjar med den ena: Har s14 oljehus på min m10 o funderar på vad dom 2 kontakterna är till som sitter i huset. Temp o tryck? Vilken är vilken, en har 2 stift o den andra ett lite bredare? o så fråga 2. Finns det nån givare som kan starta en elfläkt (runt 95 grader) som har m14-gänga? Dom flesta sånna givare sitter ju i kylaren o har betydligt större diam? _________________ Martin Johansson |
|
oljegivarna vet jag inget om.
Men BMWs fläktgivare, som bla. sitter på M3 E30 och många andra har M14 gänga och 2 start temperaturer, 91 och 99 grader (halv/hel fart) _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
|
Här är den, framgår dock inte att den har 2 steg, men det har den.
http://www.autokatalogen.se/afw/brom _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
|
Utan att ha några kunskaper i ämnet, men M10 har ju givaren längst bak i toppen, och jag gissar att det är i slutet av systemet, och nånting säger mig att det måste vara mest intressant att veta trycket där.
_________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
800 besök totalt |