Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 17907 besök totalt |
Ringen
Mycket trevlig läsning Micke ![]() ![]() ![]() Vet du hur fort det det gick i Fuchsrörhe? Inte för att jag tror att du låg och glodde på mätaren ![]() ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||||
Tack för en trevlig läsning!! Synd på regnet, ni skulle åkt veckan efter istället
![]() Hade ni också besök av tokstora spindlar i och utanför ert rum hos Gröne Jägarn? Huga.. |
||||||||||
Verkligen kul läsning, Micke!!! Bra skrivet!
![]() ![]() Att vädret är lurigt i Eifelbergen det ska gudarna veta! ![]() ![]() Kul att du fick avsluta med ett i princip "rent" varv på torr bana! ![]() Sånt brukar kännas i hela kroppen och det är ju härligt att få avsluta körningen med en sådan känsla! ![]() Du skriver att den nya informationstavlan syns när du åker under "Bridge", men jag tror du menar "Gantry". ![]() ![]() Hoppas att jag får några varv i torrt och med inte hysteriskt med trafik när jag åker ner i sept(13-21). ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||||
Re:
Tack. ![]()
Ja såklart... ![]()
Ja, hoppas du får döpa Possen ifred! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||
Till att börja med, tack Micke för en, som vanligt, briljant reseberättelse!
![]() Som en kommentar till din "vilsenhet", du låter nästan deprimerad när du skriver om Nordslingekörning för böveln, citerar jag från denna tråd från 2003 där du var lite nedstämd... ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Har man fått in dig på rätt spår igen? ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||||
Re:
Tack för komplimangerna! ![]() ![]() Synd att taktiken inte riktigt funkade, att kunna få lite fria varv, verkar vara lite lotteri det där med att lyckas tajma rätta dagar/helger! ![]() ![]() ![]() ![]() Har du kollat upp med far din angående notan från Pisten? ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||||
Re:
Nja, det är ju för det första lite jobbigt att läsa gamla grejor man själv skrivit. ![]() Sedan har ju det där med filmandet liksom löst sig... ![]() Men i övrigt så börjar jag vill hitta tillbaka lite... Letar tex 15 tummare för att få ner bilen lite på jorden. Så det kommer väl ordna upp sig, typ: "Man var ju nykter imorse men nu så..." Kanske är jag också märkt av diverse motorras etc.? Men det är ändå ett lite väl snävt utövandeutrymme på den här hobbyn. Om dessutom kostnaderna för densamma pekar uppåt börjar det smaka surare och surare. Familje-ekonomin bär redan en tung börda. Med utövandeutrymme menar jag att det finns typ 6 banor i Sverige och en i Tyskland. (Tänk om detsamma gällde golfbanor eller dykvatten?) Dessa sammanlagt 7 banor besöker man 6 +3-4 tillfällen per år. De övriga 357 dagarna står bilen i garaget. Lagt därtill är skillnaden mellan de svenska banorna och den tyska himmelsvid. Den tyska banan utmanar och kommer sannolikt så alltid göra medan de svenska känns mer än hemtama/lama... Men vad skall jag annars göra? Jaga, golfa, dyka eller segelflyga? I hälften av exemplen går det åt ännu mer tid och/eller pengar och de flesta är dessutom besudlade av kufar i förening. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||
Du kanske skulle prova en ren och skär banträff på ringen Micke? Visst det kostar en hel del mer än att bara köra något varv men då kan man o andra sidan ligga o nöta varv efter varv..
_________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||||||
Re:
Det känns som om lösningen är enkel, parkera bilen nere vid den RIKTIGA banan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||
Re:
Ja, så kanske det blir? Jag ställde den där nere förra året men gjorde bara två resor av det. Kanske skall den ner i maj och hem i september? Vilken bank skall vi råna? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||
|
||||||||||
Re:
Jag säger som norrmannen sa när jag kom upp med samma idé: " Rån vartfall en norsk bank, för dere har ju bare Monopol penge!!!" ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||
Min lilla rapport:
Efter en tripp till södra Tyskland och Österrike, så styrde jag och Ricke kosan norrut med riktning ringen, tyvärr hann vi inte fram innan stängning, utan vi kom fram på kvällen och började leta boende. Iom att vi hade för avsikt att ta någon bira på Pisten så blev det att bo där också när de hade rum ledigt. ![]() En suddig bild utanför pisten: ![]() Måndag förmiddag kikade vi runt lite i byn för att parkera vid insläppet och vänta på att det skulle öppna kl 13, en liten bild innan regnet: ![]() Ca en halvtimma innan det skulle öppna började det regna, nåja skit samma, lika exalterad var jag ändå, äntligen var jag här! ![]() Bild från bilen: ![]() Bild av K-E som jag lånar om det är ok: ![]() En bil hade kört i räcket i Kallenhard, med som följd att banan stängdes, vilket också hände en gång till under dagen. Dock knappt några hojar ute, det var lite blött för det, lika bra det ![]() Vi tog en liten lunch och sedan på med helmut och ut igen, lite mer fart denna gång, dock safe ändå. Men här märktes att lägre ride hight och original dämpare kanske inte är optimalt, före Schwedenkreuz, i Fuchsröhre, karusellen med flera så tror jag att dämparna bottnade, eller att det bara skrapade i under bilen, men det kanske är normalt med lite lägre markfrigång, dock har jag inga problem att köra till vardags med farthinder och trottoarkanter, så det kanske bara är så att en chassisats börjar bli att tänka på? 8 varv blev facit, hade så här i efterhand gärna kört några till, men iom regn och avstängningar så kanske man inte ska gapa efter för mycket? Jag hade skitkul och jag har definitivt fått smak för mera! Efter tankning så svängde vi förbi till Micke, Anders, Nicke, Rickard och Jocke och surrade lite. Blev sen pisten, lite mat och några kalla ![]() Iom att vi hade tight om tid så var det färjan till Svedala på tisdag och endast en dag på ringen, men det kommer flera, det är en sak som är säker! ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||||
Re:
Har filen kommit upp och i så fall var? _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||||||
Re:
Istället för en 7.54-fil kommer det snart att komma upp en 7.47-fil i Driftboxavdelningen! Jag mailar den till Johan under helgen. ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||||
Re:
o med mig i högerstol! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 17907 besök totalt |