Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
M3 e46 chassifrågor
1216 besök totalt
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
M3 e46 chassifrågor

Har efter mycket velande rätt mycket velande om nästa års banåka-bil förmodligen bestämt mig för att jag fortsätter med e46'an jag har. D.v.s modifierar den för att gå på i stort sett enbart bana.
Ska alltså på sin höjd gå till och från banorna samt en eller annan "busrepa" på någon roligare landsväg, resten är bana. D.v.s jag skiter lite i om bilen blir lite nervös på gatan eller sliter däcken lite snett på landsvägen.
Har läst en del om vilka grejer som finns, coilovers, camberplattor/stag, bussningar, krängningshämmare.
Mitt problem är att jag vill ha hela paketet, rätt grejer, rätt monterat och allra viktigast, rätt justerat.
Var vänder jag mig? Tipsen på är många och svåra att sortera.

Coilover står jag i valet mellan, leda, bilstein, kw och h&r, prislapp ~15-20kkr, öhlins kan jag bara drömma om så länge. Eller finns det några enklare koni med andra fjädrar som skulle funka.
Bodin fixade min impreza riktigt fint med leda, millway verkar ha bra koll på bmw, perra och jwr i stockholm har jag hört ska vara bra på bmw, men ingen koll på om de är bra på chassi.

Bra bur efterfrågas också, hel eller halv har jag inte riktigt bestämt mig för än.

Bussningar, powerflex har en del till e46, men inte alla? Ska man göra själv eller finns det någon som har andra kit?

Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008

Jag kan starkt rek. Millway (samuel här på forumet). Jag lät Samuel fixa camberplatter, corner weigth samt hjulvinklar till min M3 E46. Resultatet blev kanonbra thumbs up.
Jag valde att åka till Samuel eftersom han både skurvar mkt BMW samt kör banracing med stor framgång.

Kör med Bilstein PSS9 och H&R krängare, vilket funkar helt ok både på gatan och på bana. Med lite hårdare fjädrar så ska pss9 vara riktigt vassa för banåkning.

Ang. bussningar så har jag bytt till Powerflex i bärarmarna bak. Detta gjorde stor skillnad.
Även fram kör jag med Powerlex. Kan inte säga att jag känner någon jätteskillnad fram och passformen var rent ut sagt usel.

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Bra skruvbur till e46'an? Vill inte sitta och slå skallen i den för mycket iaf då jag är rätt lång.

Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006

weicher.de? jag och stava till tyska ord...
Men sök annars på google, skruvbur, glöm inte beställa det extra vågrätta staget för 4/6p bälten!
kolla även in http://tunershop.de/ för bra pris på kw v2. Priset är ink frakt till Sverige.

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Henric_H
Mjölby
Här sen Jul 2005

Lånar tråden lite
Någon som har lite tips på halvbur till M3 E46,
Har pratat med wiechers o dom har bara till den med taklucka
Heigo har inte alls, har ni några andra tips?

M3 e46 chassifrågor
1216 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande