| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
var hitta små halvjlus, helhjus..
|
1 besök senaste veckan (10427 totalt) |
|
|
||||
|
Hellalysena kostar ganska mycket. Jag har förträngt exakt HUR mycket men en siffra på 900 kr låter bekant på nåt sätt. Per styck eller par minns jag inte ;-) Jag handlade på Mekonomen där jag har bra kontakt i Skellefteå.
När det gäller byte av lysen så är egentligen grunden i alla moderna (1969 och nyare ungefär) bilar att bilen ska vara original, dvs så som den typbesiktats en gång i tiden. Men E-märkning på hel/halvljus är det praktiskt sett krav på från och med 1984 års modell. På äldre bilar (äldre än 1984 allrså) är chansen mycket stor att klara sig med ändrade lysen om de lyser ordentligt, sitter ordentligt fast och är justerbara. Ju nyare bil desto svårare MEN med E-märkta lysen och seriös montering kan det säkert släppas igenom. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
ang lyse
har hittat desasa små ljus nu, små, och bra fästen.. finns även heljlus med samma mått och utseende.. http://www.autokatalogen.se/afw/sode _________________ emil andreasson |
||||
|
Re: ang lyse
Tackar! _________________ Jacob oesterlindh |
||||
|
Denna Sxxb 95 -07 har små ser det ut som har själv funderat på dem.
http://www.blocket.se/vi/18956954.ht _________________ Jonas Bjerkemo |
||||
|
bara en fundering på det här: kommer inte ljusbilden att bli ganska dålig nära bilens front? har du någon lösning på det? (har fått veta att de bland fiero-folket som gör detta har det problemet men "löser" det med extraljus monterade i spoilern)
_________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
|
Re:
Minskar vinkeln med att flytta stolen nedåt, vilket gör att området närmast bilen inte blir lika intressant. Tyngdpkt på blir även bättre.
Focusera blicken långt fram på vad som komma skall, körsätt bli mer race då.
Körtiden förläggs till största del dagtid.
Nyttjar dimljusen... (om du inte nyttjar hålen för ex. bromskylning) i kombination med övriga "lysen" på bilen, men mest för att du då kikar genom sidofönstret när du driftar.
Mvh/
_________________ Rikard Niva |
||||
|
Re:
_________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
var hitta små halvjlus, helhjus..
|
1 besök senaste veckan (10427 totalt) |