Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1004 besök totalt |
Vart passar Miatan in?
Funderar lite på vilka serier som passar för Miata? Långlopp eller sprint spelar ingen roll. Roadsport C(SPVM, MGCC) har jag koll på då jag kör där själv. Är ju ny för i år vad det gäller racing så det känns lite rörigt med alla serier hit och dit. Min Miata är inredningsrensad samt har en del glasfiberdelar så den väger dryga 1000kg inkl förare, motorn är orginal(131hk). Vagnbok samt licens finns... Hittade SSK Standard där en icke privatimporterad miata verkar kunna passa rätt hyggligt(har säkert fattat reglementet fel ![]() Any ideas? /Fredrik |
||||
![]() ![]() Vad det verkar kan man iaf vara lugn med att man kan köra i C under SPVM nästa år då de inte ändrar något förrän 2010. Vet någon om MGCC planerar att se över sitt "reglemente"(tillägg till RS-reglementet)? |
||||
Re:
Har du pratat med SLC/Fredrik Skoghag? Där borde du få köra Miata utan problem! _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re:
Funkar hardtopp i glasfiber? |
||||
Re:
Får kolla det. ![]() |
||||
|
||||
Re:
och den som inte frågar får inte svar (En Rex hade inte varit nåt problem i SPVM). ![]() och i diverse fall så är just bristen på baksäte ett problem. Alla serier vill ju ha sin profil av diverse anledningar. Miatan har ju FIApapper "NGT" men om det var en gemensam serie eller nåt är lite oklart (för mig iaf), men andra bilar med "NGT"-nummer på homologeringspappren är:
En del vill ha flera sittplatser, andra vill ha hårda tak. Men dispenser går alltid att diskutera även om det är mer eller mindre sannolikt att man kan komma igenom nålsögat. Har man väl lyckats komma in i en serie så är det väldigt sällsynt att förändrade regler eller praxis utesluter de som redan tävlar. |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1004 besök totalt |