| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Täckt biltransport släp MÅSTE SES
|
15792 besök totalt |
|
S: Täckt biltransport släp MÅSTE SES
En otroligt påkostad biltransport byggd av Bålsta som endast gått några hundra mil. Flakmåttet invändigt är 6 X 2.2. Detta släp kostade skjortan hos Bålsta som har helt specialbyggt detta efter kundens önskemål. Nypris över 150000kr Reservhjul, elvinsh mm ingår Mycket bra skick. Pris: 60000kr OBS INGA BYTEN ELLER PRUTMÅN Tel: 070-7697702
_________________ Lasse Lindell |
||
|
Re:
Totalvikt 3000 kg, men bara lastkapacitet på 1300 kg, kan väl inte vara möjligt ?
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||
|
Jag har snackat med Bålsta-släpet och dom kom ihåg vagnen klockrent.
1700kg stämmer och det fattar man när dom berättade hur kraftigt material dom använt. Kjolarna består av inplastad 25mm marinplywood t.ex. Släpet går inte att regga upp till 3500kg utan att byta axlar på den. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Moms
Det går utmärkt att dra momsen vid köp av privatperson om han skriver sitt person nr på kvittot. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Re: Moms
Fiktiv moms togs bort för ett gäng år sen
Kolla ned din revisor om han har nåt tips. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Re: Moms
Nope |
||
|
släp har blivit så dyra har själv ett bålstad 3500kg väldigt gedigna ,stryktåliga
med tanke på var priserna tar vägen kunde det tom löna sig att byta axlar på detta och ändå kommer man "billigt" undan här finns axlar http://www.bengtsbilmaskiner.nu/ _________________ Torbjörn Andersson |
||
|
Privatkvitton fungerar mycket bra att ta in på firman så länge man ser till att få med persnr, som nån tidigare skrev. är själv egenföretagare och min revisor har aldrig klagat på privatkvitton särskilt när det rör en reggad pryl.
En annan snedvriden uppfattning är ju att många egenföretagare tycker fan att det inte fanns moms att dra av... är priset rätt från början så spelar det ingen roll eller hade det varit roligare med 60000 + moms??? Ta inte detta fel men släpet har rätt pris, så snälla inga fler bud på 50k. _________________ Lasse Lindell |
||
|
Fram till 31 oktober 1995 gällde regler om rätt att lyfta fiktiv moms.
om du köpte en vara av någon som inte redovisade moms, t ex en privatperson eller en ideell förening, fick du ändå lyfta momsen på det inköpet. Kvittot skulle då innehålla personnumret eller organisationsnumret på den du köpte av istället för momsregistreringsnumret. Exempel på sådana transaktioner var att du köpte in en begagnad släpkärra från en privatperson. Saxat från http://www.blinfo.se/products/book/p |
||
|
Skillnaden är att betala 60k skattade pengar lr ta 60k(+moms) från firman är rätt stor skilland både privat o företagsmässigt, har ring revisorn o typiskt så har han brytit benet men på måndag skulle vi kolla på det.
_________________ Henrik Tornås |
||
![]() |
SÄLJES
S: Täckt biltransport släp MÅSTE SES
|
15792 besök totalt |

