Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 77108 besök totalt |
Knutstorp blev det inte för min del.
Motorn till Volvon är klar ska bara ta mig tid o lyfta ur den gamla o i med den nya, använder bilen dagligen så det får bli ett endagarsjobb att få allt o funka. BMW:n står still fortf. ska iofs. ta mig i kragen nu när man börjat jobba igen ![]() Ska bearbeta svänghjulet så jag får dit tiltonkopplingen sen ska det balanseras även svängdämpare o remhjul när det är gjort så kan jag plocka ihop underdelen ev. köpa ny oljepump. Toppen kanske ska snyggas till lite till på avgas, samt köra upp sätena på insug för 47mm ventil. Räknar inte med att ha bilen klar i år. Ska ev. flytta upp i stora delen i garaget vilket innebär att det kan spåra ur ännu mer. ![]() _________________ Henrik Andersson |
Låter bra!
![]() ![]() Själv har jag avklarat banpremiären med 02:an, vilket gick ganska bra. /Ricke _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
Tjena henke några framsteg?
Tänkte lite på din tilton koppling, vart köpte du den? Hur mycket Nm är den specad för? Anledningen til frågan är att min koppling tok slirar på trean nu för tiden, och det snart är dags för vintermeck ![]() _________________ Andreas Götesson |
Händer inte mycket med bilen, men snart börjar garagetiderna.
Ring o snacka med PPF om kopplingen, du bör nog gå upp en storlek i diam. samt ev. en tvåskivig, eller en treskivig 7.25". Min 7.25" enkelskivig är specad 500Nm+, kan erkänna att jag fortf. är väldigt fundersam över hur den lilla ska orka med det. Du kan även gå in på Tiltons hemsida så finns det listor där med deras tryckplattor och lameller. _________________ Henrik Andersson |
Man kan säga att det har varit väldigt stilla i garaget. Har varit mycket annat som jag fått lägga tid på senaste året, men bilen står fortf. i garaget och tror mig ha lösningar på det mesta så bilen ska skruvas ihop frågan är bara när? Just nu är det 33 grader ute så har inte en tanke på att skruva.
Uppdaterar så fort det händer något. _________________ Henrik Andersson |
|
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 77108 besök totalt |